Учора фешн–патріоти закінчили свій весняний з’їзд. Український тиждень моди, представивши «нові паростки» — молодих дизайнерів у проектах «Нові імена» та Fresh Fashion, і колекції чоловічої моди від Анни Сосновської, і WAWA — відпрацював страшну кризову весну. Нічого екстраординарного не сталося: ті троє–четверо, хто мав показати, що українська мода може конкурувати у світі, показали високий клас, ті, хто мав епатувати, епатували, дизайнери, які працюють на своє клієнтське коло, не ризикували й далі, словом — кожен у своєму амплуа. Дизайнери своє мистецтво показали, тепер слово за байєрами, які захочуть це продавати.
Ліля Подкопаєва й Ірена Кільчицька продефілювали в одязі від Бережної
Оксана Караванська, яка на подіумі наголошувала і на прозі Юрія Андруховича, і на українських мультиках, і на українських картах і пропагувала творчість Марії Примаченко, свою нову колекцію присвятила ювілею Володимира Івасюка. Пісні Івасюка у виконанні українських співаків різних поколінь стали саундтреком до показу, а в перших рядах сиділи діячі української культури — актори Ольга і Наталя Сумські, Олексій Вертинський, Людмила Смородіна, режисер Олексій Кужельний, співаки Олександр Пономарьов, Тарас Чубай. Утім, кому б не були присвячені колекції Оксани Караванської, вони завжди залишаються впізнаваними, може, завдяки тому, що вона постійно культивує модний індивідуалізм, а значить, кожен вихід на подіум — окрема історія. У цій колекції знову було багато ручної роботи, багато плетених речей — об’ємних, грубого плетіння із тонкої павутинки, поєднання хутра і шифону — вони поєднувалися зі скульптурними пальтами і костюмами, в яких Оксана оперувала не пощинами, а тривимірними параметрами.
Дизайнерський дует LUVI на цьому UFW перетворився на тріо — до них приєдналася народна депутатка від Партії регіонів Ірина Бережна, і разом вони презентували торгову марку МОМ, яка позиціонує себе як бренд для вагітних жінок. «У мене виникла ця ідея, коли я завагітніла й пішла в наші магазини, — розповідає Бережна. — Одяг, який там висів, навівав таку депресію, що думаю, якби жінки до того, як завагітніти, ходили по цих магазинах, вони б злякалися. Як у цьому ходити дев’ять місяців?» І справді, а ви питаєте, чому в нас така демографічна ситуація! Бог із ним, повернемось до одягу, він модний, актуальний, лаконічний, як завжди у LUVI, і «вагітного» в ньому тільки те, що деякі мотузочки на сукнях–халатах, сукнях–сарафанах, сукнях А–силуету можуть розходитися до потрібного розміру, те ж саме і з пасками та хлястиками на тренчах і піджаках із великими ґудзиками. М’які лінії, тиснені фактури, шифон на сукнях поєднуються із прозорими лосинами та графічними, суворими формами піджаків, романтичність образу підкреслюється вінками на головах моделей. До речі, разом із професійними манекенницями вийшли на подіум і відомі мами — Ліля Подкопаєва, нардеп Олена Лукаш, заступниця київського мера Ірена Кільчицька, співачки Аня Сєдокова і Світлана Лобода. На подушці останньої, прив’язаній до живота, було написано I’ll be next, а манжети її чудового темно–синього піджака прикрашали величезні стрази. Підтримати дебют вагітної колеги прийшли депутати Ірина Геращенко, Ірина Горіна, політики Богдан Губський і Микола Катеринчук із дружинами, власниця бутіка Villa Grossa, донька спікера Олена Литвин, адвокат Сергій Власенко та інші. Наступного сезону Ірина Бережна анонсувала лінію білизни для вагітних.
Хорошу колекцію показав дизайнерський тандем Олена Ворожбит і Тетяна Земськова — і трендову, і практичну. Особливо всіх підкорили прозорі блузи в сіро–чорно–білу клітинку — гордість Крістофера Бейлі, який винайшов цей ч\б для Burberry, та костюми із блискучих фактур кольору міді, бронзи, темного срібла, скроєні по косій і абсолютно асиметричні. Деякі деталі в цих костюмах кріпляться на металевих застібках, і їх легко вийняти, як шматочок пазлу, надавши спідниці чи піджаку більшої авангардності.
Лілія Літковська: «Одяг — це тільки одяг, він не зробить людину щасливою»
Бренд
KAMENSKAYAKONONOVA показується на UFW лише третій сезон, а вже потрапив в улюбленці вітчизняних модниць. Нова колекція Наташі Каменської і Олесі Кононової була готичною за духом і стилем. Подовжені вільні піджаки з коміром–смокінгом до низу (щось подібне робив Dris Van Noten із легкими кольоровими тканинами), брюки з великими трикутними кишенями, що нагадують «хвости» фрака, облягаючі складноскроєні сукні, силует 8 із короткими спідницями–діжечками, металева фурнітура і майки з готичним малюнком художника Андрія Давидовського — ось набір гота–патріота. Без слів зрозуміло, що колекція на 80% чорного кольору з 20% — білого. Готичний мейк–ап змивається, а речі довго і красиво живуть у гардеробі.
Затребуваний стиліст і модний у тусовці дизайнер Лілія Літковська у понеділок залила подіум кров’ю — її колекція «Історія хвороби Літковської Л. В.» із запрошеннями у вигляді пробірок з аналізом крові на бланку її медичної довідки, саундтреком Земфіри до фільму Ренати Литвинової «Богиня: як я полюбила», подіумом із водою і задником, з якого йшла кров, викликала небачений ажіотаж. Від шоу–зірок в Acco International не було відбою, і в якийсь момент охорона просто перестала впускати в зал навіть людей із запрошеннями. Літковська показала колекцію вільного крою, із збільшеною лінією плеча, об’ємними деталями на сукнях, пальтах, вузькі брюки–стегновки з бічними драпіровками, основні кольори колекції — білий, сірий, чорний, коричневий, бежевий, червоний, навіть у такій треш–версії добре видно хороші якісні тканини — бавовняний батист, вовна, шовк, полотна з металізованими нитками. У глядачів серце кров’ю обливалось, коли бачили, як заляпуються червоним подоли суконь і штани. «Я хотіла сказати, що одяг нічого не значить, він не може зробити людину щасливою чи коханою. Але мені чомусь здається, що одяг куплять і в такому вигляді — це прикольно», — каже Літковська.
Про інші колекції, інших дизайнерів й інших гостей UFW читайте в найближчих номерах «УМ».