Одяг патріотів
Відкривала патріотичний захід модного спрямування Лілія Пустовіт, дизайнерка, в одязі якої будь–який лондонець чи токієць захоче стати патріотом України. Осінь–зима 2009—2010 від Poustovit — це чудово скроєні речі темних, похмурих кольорів, яким додають лиску блискучі фактури кольору бронзи, анілінові відтінки синього. Усі речі в колекції вільного крою, ніякої агресивної сексуальності, ніяких затягнутих талій і підкреслених бюстів. Силует прямий або ж із легким натяком на знак оклику — піджаки і куртки з широкими плечима і вільною спиною будь–якої довжини Ліля пропонує носити зі шкіряним паском на стегнах, натомість брюки і спідниці завужені донизу трохи більше, ніж зазвичай. Темний монохром розбавляють кольорові паски і взуття насичених тонів — зелений, синій, рудий, коричневий. Спалахи кольору — трохи смужки, дрібні «ситцеві» квіточки на шовку, сині, ягідно–червоні, зелені сукні–кокони архітектурного крою з жіночними деталями, які тримають форму завдяки жорстким тканинам, — це загальний тренд на всіх світових подіумах. У новій колекції Poustovit чимало трикотажу — сукні–сарафани з глибоким V–подібним вирізом дуже компліментарні і комфортні.
Відтепер Лілія Пустовіт робитиме аксесуари з камінням Swarovsky — у колекції їх було небагато: це переважно великі камінці на чорному шнурку без зайвого дрібного декору. На прес–конференції Ліля обмовилася, що невдовзі планує запустити етнолінію, а коли Пустовіт за щось береться, це означає, що вона докопається до самої суті — дизайнерка наслухалася лекцій про українську вишивку і тепер знає усі містичні значення узорів.
Мода для Синьої Бороди
Вікторія Гресь замість двох колекцій, як вона робила кілька останніх років, показала одну — «Наречена для Синьої Бороди». Каже, планувала і частинку другої, джинсової лінії, показати, але «картинка» виявилася важливішою, джинси в образ нареченої для справжнього, солідного мужчини з серйозними намірами не вписалися. Це жінка з хорошою пам’яттю на ретро–речі, з мереживними ілюзіями і пишними спідницями, одягнута здебільшого в оксамит, велюр муслін — колекція цілковито зроблена в традиційній стилістиці Вікторії Гресь. Хочеться відзначити красиву кольорову гаму — лавандовий, кобальтовий, пронизливо–синій, ультрамарин, сапфіровий, фактор шику — оксамитові шарфи з бахромою і взуття від Сніжани Нєх — розкішні туфлі на підборі–стовпчику та стильні балетки. Упевнена, що першими розійдуться пальта і жакети з в’язаного трикотажу та скромна закрита сукня кольору графіту з блискучим коміром і поясом.
Чи любите ви кризу, як любить її Залевський?
Не знаю, чи протримається криза до зими, мабуть, Олексію Залевському треба тиражувати майки з написами «I love кризис» і «Кризис — лох», не чекаючи наступного сезону. Що змінилося в колекції осінь–зима 2009—2010 порівняно з попередніми? Ще більше стало паєток, золота, кольорового хутра, мережива, лакованої шкіри — вдаримо гламуром по кризі, геть сором, сум і ниття, демонструємо благополуччя, поєднуємо джинси з велюровими піджаками, фраки з шовковими спідницями, вечірні шовкові сукні з великим квітковим малюнком і хутряні безрукавки зі стразами. Ви хочете гламуру — то отримайте кітч. Утім треба розуміти, що Залевський хоч і раб картинки, фанат шоу — він грамотний і професійний дизайнер, тому, розформувавши божевільні подіумні комплекти, їх можна скласти по–новому — у спокійні, буржуазні, офісні, вечірні чи casual. Залевський не робить з моди культу, тому тренди ігнорує, трансформуючи щосезону набір улюблених, базових для його стилю речей за допомогою тканин, принтів, декору. Шоу–елементом нової колекції Z–time є високі й заморочені головні убори, зроблені з компакт–дисків, а фішкою епатажу була фінальна сукня з компакт–дисків, яку демонструвала давня подруга Залевського — невисока і пухка Гонзалес, яка недавно повернулася з Америки і працює креативним директором одного з Інтернет–сайтів.
В одній чорній–пречорній сукні...
Із того часу, як Ольга Громова повернулася у великий фешн, її шоу чекають заінтриговані селебрітіз — бюджет показів дозволяє їй самовиражатись. Колекція «Простір символу», яким Громова закривала ударний перший день, — це спроба концепції. Від екстравагантних, екзальтованих, епатажних комплектів минулої колекції до 100% елегантності нової — одна крайність, героїня її фешн–творчості не виводить свою стильову «червону нитку» із сезону в сезон, не трансформується повільно під тиском часу і настрою — вона радикально змінюється, спалюючи мости в минуле, приміряючи інакші образи і маски. Де тут справжня Ольга Громова і що є її в цьому добре зрежисованому дефіле з хрестом із троянд на заднику і подіумі, устеленому живими трояндами, які топчуть моделі? Колекція Громової повністю зроблена в чорному кольорі, архітектурні форми чудово тримала благородна вовна Louis Vuitton, акценти розкоші — мережива Prada (кількашарові високі коміри змушують нести голову по–королівськи). Дизайнерка гралася з колом, тому лінії рукавів, поли жестів і блуз — м’яко заокруглені, м’яка лінія плеча — багато драпіровок і складок , баленсіагівське плече, сукні–кокони зі щільного шовку з округлими шифоновими драпіровками. На позір це інтелектуальна мода, елегантна, актуальна, тільки для того, щоб це була колекція Ольги Громової — не вистачило дрібниці: інтерпретаторського таланту. Дизайнери без кінця інтерпретують свої і чужі ідеї до нескінченності, у Ольги цитати виглядали занадто прямолінійними. Парадокс полягає в тому, що на тлі багатьох колекцій UFW ця красива чорна колекція, яку пречудово можна носити, буде однією з найпрофесійніших... До речі, after–party Громової почалося нон–стоп на подіумі — любителька ефектів Ольга запустила мелодію на діджейському пульті, а дівчата поливали перші ряди шампанським — ну як на «Формулі–1». Після того, як селебрітіз викупали у шампанському, офіціанти рознесли келихи, щоб шипучий напій потрапив і всередину. Буде ще й не таке... Читайте матеріали про XXIV український Тиждень моди в наступних номерах «УМ».