Інший погляд: про воєнний альбом Андрія Котлярчука «Звільнена Київщина»
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Володимир Смотритель: для юної аудиторії — ніяких емоційних поблажок! (Фото Івана ЛЮБИШ–КІРДЕЯ.)
У березні подій, присвячених пам’яті Тараса Шевченка, традиційно вистачає. Як офіційних, так і тих, що залишаються поза ефіром провідних телеканалів, але мають неабиякий суспільно–значущий ефект. До останніх варто віднести і позавчорашню акцію в Національному музеї літератури «Сон» Т. Г. Шевченка в розверстому просторі «проклятих років» української історії. Постмодерне прочитання». Свого Кобзаря представили студенти 4–го курсу Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І. Карпенка–Карого (художній керівник — Михайло Яремчук) та їхній старший колега, заслужений артист України Володимир Смотритель (художній керівник Хмельницького монотеатру «Кут»). І якщо Смотритель — актор досвідчений і загартований не одним сценічним майданчиком, у тому числі й за кордоном, то студентам довелося сповна пізнати зміст афоризму «грудьми на амбразуру». Річ у тім, що глядачами цього дійства були школярі (той, хто часто буває в театрі, знає про особливості поведінки на таких заходах цієї категорії наших співгромадян). Вочевидь, саме з розрахунку на таку аудиторію в назві вечора з’явилося визначення «постмодернове»... Але якщо хтось із юних шанувальників Кобзаря розраховував почути його поезії в стилі реп, то цього, звісно, не було. Прочитання комедії «Сон» у виконанні студентів можна назвати, швидше, особистісним, щирим і зворушливим... І, судячи з реакції глядачів у залі, така форма подачі була дуже доречною. Не знаю, настільки молодь «проросла через Шевченка до себе, доросла до висот, які посилає нам Кобзар», як закликала у своєму вступному слові ініціатор читань Лідія Дорошко, але слухали зацікавлено.
Володимир Смотритель у цьому проекті виконував особливу філософську місію: через Шевченків «Сон» він мав привідкрити трагічні сторінки 30–х, 33–х, 37–х, 60–х, 80–х років XX ст. української історії, проілюструвавши їх поезіями Олега Ольжича, Євгена Плужника, Юрія Клена, Василя Стуса, Тараса Мельничука... (Власне, за словами авторів ідеї, у цьому й полягає постмодерне перевідкриття «Сну» як «своєрідного символічного коду української метафізичної й історичної присутності»). Майстер для юної аудиторії не робив ніяких емоційних поблажок — його слова звучали жорстко і прицільно. Людина зі свічкою в руках, яка говорить про справжні цінності і вічні сумніви людства, — такий сильний образ надовго залишається в пам’яті. Навіть якщо ця пам’ять належить типовому представникові «покоління пепсі»...
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
У місті Парк-Сіті американського штату Юта в день відкриття кінофестивалю Sundance 23 січня відбудеться світова прем’єра другого повнометражного фільму українського режисера Мстислава Чернова «2000 метрів до Андріївки». >>
До основної конкурсної програми 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю вперше за 25 років відібрали стрічку української режисерки: цьогоріч - це фільм Катерини Горностай "Стрічка часу". >>
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
Список із 25 об’єктів світу, що потребують збереження оприлюднив Всесвітній фонд пам’яток (World Monuments Fund, WMF). Серед об'єктів, що увійшли до переліку на 2025 рік – столичний Будинок вчителя, турецьке місто Антак'я, історична міська структура Гази та Місяць. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>