Штрафи за «перевиробництво»
Тренуються пари в першому павільйоні Кіностудії імені Довженка. Уже місяць тут танцюють олімпійська чемпіонка з вільної боротьби Ірина Мерлені, футболіст Андрій Гусін і боксер Слава Узєлков, акторка Олеся Жураковська, співаки Настя Каменських, Віктор Павлік і Бондарчук, телеведучі Катя Осадча і Марічка Падалко. Серед відомих телеглядачам хореографів — Ліза Дружиніна (танцювала у других «Танцях із зірками» з Олегом Скрипкою), Діма Дікусар (якого танці звели з Іриною Білик), Олена Шоптенко і Ксюша Горб (учасниці двох проектів), Сергій Костецький (пара Лілії Подкопаєвої, «бронзовий» переможець танцювального «Євробачення»).
«Під час знайомства пари обмінювалися маленькими подарунками, перерізали символічні стрічки, коли вперше заходили до танцкласів, — каже продюсер проекту Олена Єремєєва. — Олеся Жураковська подарувала своєму партнерові Олександру Майбенку метелика з побажаннями перетворити таку «гусінь», як вона, на легкого метелика. Андрій Гусін подарував Антоніні Кравець сокиру, аби вона «з колоди зробила бодай Буратіно».
У новому сезоні набір танців не обмежуватиметься класичними бальними, для різноманіття дозволили хіп–хоп, «латину», український фольк, джаз. Ось із–за дверей, де після зйомок нью–йоркського тижня моди надолужує пропущені тренування Катя Осадча, звучить дует Білик і Кузьми: «Ти мені не даєш...». З іншого залу чути «Шикидим»... Репетиції відбуваються у трьох залах. Між собою вони різняться примітивним декором: на стіні намальовані два силуети — це «Люди», «Квіти» — відповідне ліплення, а «Персик» просто — за кольором стін. Усюди досить холодно, тому обов’язкова «оргтехніка» усіх тренувань — обігрівачі.
На дверях орендованих для проекту приміщень висять дисциплінуючі оголошення–попередження про штрафні санкції, якщо тренувальники затримаються після 23.00. Хоча адміністратор Валерій Мирний запевняє, що в цьому сезоні ніхто не перебирав час. Отже, не платив 50 гривень штрафних плюс таку ж суму на таксі.
Слава Узєлков: «Після тренування почуваюся, як після 12–го раунду»
Боксер Слава Узєлков і хореограф Ксюша Горб про себе кажуть, що вони найбільш чудернацька пара проекту. Він — в чорній шапці та чорній футболці з черепом на спині, немов на ринзі. Відразу зрозуміло, що спортсмен (85 кг) із легкістю піднімає тендітну партнерку (трохи більше 50 кг). «Врубай шарманку», — каже Слава. І репетиція розпочалася — під «Вона носила квіти у волоссі» гурту «Бумбокс». До участі в проекті Узєлков зовсім не знав, що таке танці, тому в рухах спортсмена багато незграбності, але він чітко виконує усі настанови партнерки. «З ритмом у Слави все в порядку. Швидко вчитися танцювати допомагають сила, координація і швидка реакція, — каже Ксюша. — Я постійно відчуваю, як він оберігає мене, щоб я не упала, — сміється. — У мене не один синець залишився від міцної підтримки. А от на ноги наступаю Славкові я, щоб рухи робив потрібною кінцівкою». — «Після танцювальних тренувань я почуваюся, як після 12–го раунду», — додає Узєлков.
Партнери спрацювалися швидко, попри тертя в режимі дня: спортсмен звик вставати зрання, а танцівниця — ближче до 12–ї дня. Але тренуватися намагаються з 10–ї ранку по 8 годин. Ксюша часто «перекушує»... шоколадом. Вона водночас і дуже його любить, і має алергію, але за день може з’їсти дві плитки. Славко віддає перевагу сніданку ситному, з м’ясом.
Павлік танцює під свою творчість
Репетиція Віктора Павліка починається з тренування голосових зв’язок. «Ой у вишневому саду, там соловейко щебетав», — наспівує він переодягаючись. Перед артистом дилема — він ніяк не визначиться, чи футболку зі своїм портретом натягнути, чи з «Фортом Буаяр». Штани тільки «1+1» на ногах концертні туфлі на невисоких підборах. Віктор у концертному турі і на весіллі товариша «прогуляв» тиждень поза межами Києва, тому майже не замовкає «мобілка».
Партнерка мініатюрного Павліка, дюймовочка Ліза Дружиніна спокійно вичікує. Хореограф устигає розповісти про своє здивування пропозицією організаторів проекту танцювати модерн під «Шикидим». Але спільними зусиллями номер зробили. А на перших репетиціях консультантами були і дружина співака — танцівниця Лариса, і партнер Лізи — Олексій Желенко.
У першому класі Віктор Павлік пробував танцювати гопак, і навіть «колесо» з майбутньою дружиною у концертних програмах у Туреччині співак робив, але професійно танцями ніколи не займався. Тому Дружиніній є над чим працювати. Ліза збирає у косу волосся, включається «Шикидим». Рухи у Павліка швидкі. Але хореограф вимагає ще більшої експресії. «Ти про руки забуваєш і дивишся вниз. Останнє — це невпевпевненість у собі, — коментує партнеру першу прокрутку Ліза. — Ти робиш хоп–хоп–хоп, а треба хоп–стоп», — і показує рух. Знову «Шикидим». Павлік крутиться. Ліза: «Точку тримай!» — «Я тримаю». — «Супер!». «Тільки любов збережи, моя Шикидим...». У фіналі танцю Ліза лежить животом на підлозі, підперши рукою голову, і артистично розмахує ногою у концертному босоніжку на височенному підборі.
Акторський майстер–клас
Актриса Театру на Лівому березі Олеся Жураковська і хореограф Олександр Майбенко репетирують міні–виставу. Вона, за версією пісні, — Поліна, сидить собі на стільці, малює. Він — такий собі фраєр, докурює цигарку, підходить до дівчини, обдає її цигарковим подихом і вихоплює альбом. Це зав’язка. За канонами театрального жанру, далі розвиток подій, кульмінація і розв’язка: «Поля, Поліна, я на коліна...» (Це, до речі, теж «Бумбокс»).
«Спочатку була лише хореографія, — каже Олеся, — потім почали «тягнути» сюжет». Енергетика акторки превалює навіть у викриках у танцювальному процесі: «Віддай!», «О, влетів!» «Ось цей момент, коли відтягуєш підтяжки, ні фіга, неправильно, — після того як виключено музику, Олеся говорить менш експресивно. — Треба інакше. І ще по–боксерськи порухай руками інакше».
Олександр, хоча і викладає у Київському інституті культури, до порад дослухається. Бо розуміє, що просто правильні рухи маси не зацікавлять. Натомість допомагає Олесиному тілу згадувати заняття з хореографії, які вона відвідувала у московському театральному інституті.
Журі
Ольга Герасим’юк — телеведуча каналу «1+1», народний депутат.
Амадор Лопес — керівник шоу–балету Rumbero’s.
Вероніка Григорович — суддя вищої категорії Асоціації спортивного танцю України. Керівник власного клубу спортивного танцю «Астра».
Раду Поклітару — хореограф–авангардист, художній керівник театру «Київ модерн–балет».
МІСІЯ
12 котів у трикімнатній квартирі
На останньому етапі відбору талановитих дітей, за здійснення мрій яких із завтрашнього дня танцюватимуть зірки, обирали — за кількістю пар — дев’ять обдарованих хлопчиків та дівчаток із 30. (Не останніми критеріями були вміння чітко говорити і невимушено триматися перед камерою, хоча на екрані глядачі побачать і хлопчика, який погано чує, і того, в кого є відставання у фізичному розвитку через хворобу).
Організатори шоу до прямого ефіру вирішили не розголошувати імен дітей, проте «УМ» вдалося дещо дізнатися і навіть поспілкуватися з 11–річною Настею Царапенко з Харкова, за яку танцюватимуть Василь Бондарчук і Олена Шоптенко. Юна харків’янка з чотирьох років займалася в балетній школі, зараз у спеціалізованій музичній опановує гру на фортеп’яно. Уже ставала лауреатом музичних конкурсів в Україні й Болгарії. У звичайній школі оцінок, нижчих за десять, не отримує. Мрія Насті — облаштувати в Харкові притулок для тварин. Бо у їхній трикімнатній квартирі на восьмому поверсі живе 12 підібраних на вулиці котів. А зносити додому підбитих голубів і бездомних тварин почав ще брат Насті — Олексій, якому вже 23 роки. «Зараз не люди, а не знаю хто, — стурбовано каже дівчинка. — Не те щоб тваринам допомагати — можуть навіть притулок рознести, якщо вдасться його побудувати».
«Ми намагатимемося шукати небайдужих людей, які допомагатимуть розвиватися маленьким талантам, адже завдяки шоу про них дізнається вся країна», — коментує питання про участь дітей, чиї пари не стануть переможцями, продюсер проекту «Танцюю для тебе» Олена Єремеєва.