Фури заїхали у глухий кут

19.02.2009
Фури заїхали у глухий кут

До тривалої акції протесту перевізники підготувалися грунтовно — привезли з собою навіть польові кухні. (Фото Тетяни ШЕВЧЕНКО.)

Здається, криза не зачепила лише виробників плакатів. Ця галузь переживає небувалий підйом через хвилю страйків, що охопила Україну. На черзі — внутрішні перевізники. Напередодні акції протесту, що відбулася вчора, вони погрожували пригнати 300 вантажівок під вікна Міністерства транспорту, однак обмежилися збором на Кільцевій — біля Мінтрансу стояв лише скромний намет. «Ми проти бездіяльності влади, а не проти киян. Якби ми справді приїхали туди, то практично паралізували б рух», — пояснюють перевізники. Щоправда, погроз при­їхати в центр Києва вони не полишають і обіцяють зробити це, якщо уряд не задовольнить їхні вимоги. Головна з них — рефінансувати валютні кредити і захистити від свавілля банків та колекторів. Перші вимагають достроково погасити кредити та піднімають кредитні ставки, а другі, за словами водіїв, часто вдаються до незаконних методів примусу. У вівторок голова страйкового комітету Руслан Капанадзе на прес–конференції заявив, що потрібно створити механізм, розподілити між державою, банком та позичальником відповідальність за обслуговування кредитів на період кризи.

«Хворою» темою для внутрішніх перевізників є демпінг. «Ми називаємо їх «дармовози», — розповідає Сергій Весельський, голова страйкового комітету Житомира. — Це люди, які не мають кредитів на авто, не утримують водіїв, тому можуть установлювати суттєво нижчу ціну. Але це вже глухий кут, машини ламаються і довго такі перевізники працювати за такими цінами не зможуть». Тож страйковий комітет вимагає законодавчо встановити мінімальну ціну перевезення, а також заборонити каботажні перевезення. «Приміром, везе фура з Польщі до України товар, повертається зазвичай порожньою, бо експортуємо ми мало. Тож водій може перевезти дорогою якийсь вантаж всередині країни. У всьому світі існують законодавчі акти, що забороняють таку практику, але в нас каботажні перевізники залишаються непокараними». Також перевізники вимагають включити транспортний збір у ціну палива та дозволити в’їзд у столицю до побудови Великої кільцевої дороги.

Поки ми розмовляємо з Сергієм, інші водії вирішують, кого послати на зустріч із головою Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва Олександрою Кужель та головою Ради підприємців при Кабінеті Міністрів Оксаною Продан. Зранку посадовці запропонували перевізникам разом знайти шляхи розв’язання проблеми.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>