Угоду про спільну участь у міжнародному жіночому ралі–рейді Rallye Aicha Gazelles, що триватиме з 14 по 28 березня, днями підписали представники холдингової компанії «АвтоКрАЗ» та Національної автомобільної ліги «Золоте кермо». Кременчуцькі автомобілебудівники нададуть у розпорядження українських гонщиць Ірини Кравець і Таліни Деджіролано спеціально обладнану для спортивних перегонів вантажівку КрАЗ–5233ВЕ–086–Д10 колісної формули 4х4. При цьому матимемо подвійний дебют — як українських спортсменів, так і вітчизняних автомобілів — на престижних міжнародних змаганнях, які називають «жіночим Дакаром».
Хоча влаштовують патроноване королем Марокко дійство вже майже два десятиліття. Останнім часом на дороги чи, точніше, суцільне бездоріжжя найбільшої у світі пустелі на своїх автомобілях, мотоциклах і квадрациклах виїжджають представниці 40 країн. Загальна відстань між пунктами старту і фінішу — дві з половиною тисячі кілометрів. Але для того, щоб перемогти, треба «знайти» найкоротший шлях, тобто «намотати» на колеса свого транспортного засобу найменше кілометрів і «привезти» до фінішу мінімальну кількість штрафних балів.
Отже, йдеться не про традиційні перегони на швидкість і час, а про своєрідний різновид «спортивно–колісного» орієнтування на унікальній за складністю місцевості. До того ж здійснювати його дозволяється тільки за допомогою компаса і звичайної топографічної карти — використання систем супутникової навігації категорично заборонене. Аналогічне табу накладається і на технічну допомогу під час руху. Все те має «компенсуватися» підвищеними вимогами до підготовки спортсменок і надійності техніки.
Однак сумніватися у наполегливості Ірини і Таліни, котрі належать до когорти найкращих українських гонщиць, не доводиться. А згадана «спортивна» вантажівка Кременчуцького автозаводу неодноразово підтверджувала найвищі параметри безвідмовності на «полігонних» випробовуваннях. Крім того, як повідомили власкору «УМ» у прес–службі холдингу, її вже готували до ще складніших «пустельних» іспитів трасою найпрестижнішого світового ралі Париж—Дакар.
Нагадаємо, що минулого року наші спортсмени–чоловіки на тому ж таки вітчизняному КрАЗі мали прокласти в пустелі Сахара першу «українську колію». На жаль, не проклали. Тільки тому, що в останній момент організатори взагалі відмінили минулорічний «Дакар» через неможливість гарантувати його учасникам безпеку на дорогах африканського континенту. Водночас «тест–драйв» Сахари не замінить жоден інший. Випробування цією пустелею було і залишається найпрестижнішим і найомріянішим як для наших гонщиків, так і для творців українських автомобілів. Сподіватимемося, цього разу їхні мрії таки здійсняться.