Тарифи на проїзд у київському міському транспорті зростуть із 14 березня, незважаючи на заяви Антимонопольного комітету про необгрунтованість такого підвищення. «Якщо антимонопольний комітет не на словах, а економічними розрахунками пояснить нам, як можна утримати цінову планку, то, може, ми і прислухаємося до його порад, а поки що ми не бачимо такої потреби», — заявив учора начальник головного управління цінової політики столиці Василь Яструбинський.
За його словами, якщо зараз не підняти ціну за проїзд, то наприкінець 2004 року і Київський метрополітен, і «Київпастранс» «обростуть» боргами і зазнають збитків кожен приблизно в 100 мільйонів гривень. «Що краще: щоб люди платили за проїзд, але більше, ніж звичайно, чи платили мало і роботу транспорту «розбив параліч»?» — перепитував Василь Яструбинський. Отож уже наступного тижня управління цінової політики передасть свої розрахунки столичній владі.
За попередніми оцінками, вартість проїзного на метро зросте із 25 гривень до 43, на один вид наземного транспорту (автобуса, тролейбуса чи трамвая) — з 17 до 25 гривень, картка на два види транспорту поважчає на 12 гривень, а от проїзний на всі види, що зараз коштує 57 гривень, після введення нових тарифів коштуватиме аж 87 гривень.
До того ж управління цінової політики запропонує київській владі нові правила продажу квитків. За якими, якщо пасажир не встиг купити квиток у кіоску за 75 копійок, то з рук кондуктора талон можна буде придбати тільки за гривню. У такий спосіб транспортники спробують перекрити витрати, що йдуть на зарплату продавцям талонів. І це тоді, коли кіоски з продажу квитків встановлені не на всіх зупинках!