Учора дефіле грузинського дизайнера Автанділа Цквітінідзе завершився основний графік українського тижня моди. Після тижневої перерви — остання подія осіннього UFW, показ колекції Олександра Гапчука. Якщо дивитися фоторепортажі з події, складається враження, що в першому ряді побували усі вітчизняні селебрітіз — тут і власниця бутіка Villa Gross Олена Литвин, і власниця салону краси Kika Style Руслана Мороз, і народні депутатки Ірина Геращенко, Олена Кондратюк, Наталя Королевська, дами із секретаріату Президента: Ірина Ванникова, Марина Ставнійчук та Валентина Руденко, бізнесмени Ігор Воронов, Микола Тищенко, Андрій Задорожний, Гарік Корогодський, актори, стилісти, співаки і телеведучі. Але, «відсидівши» сім днів у залі, мушу констатувати, що цього разу порожні місця були навіть на показах «вельмишановних» дизайнерів, які заробили собі багато клієнтів і повинні викликати інтерес у фахівців. Оксана Караванська сказала, що у зірок не прийнято ходити один до одного на презентації, прийнято просто дружити, отже, на її показі недорахувалися багато зірок, у тому числі й Бориса Мойсеєва, з яким Караванська подружилася на програмі «Модний вирок». Зате провідні актриси Театру імені І. Франка — Людмила Смородіна, Інна Капінос і Наталя Сумська та харизматичний Вертинський із Молодого театру — зібрали навколо всіх фоторепортерів. До речі, британський фешн–критик Годфрі Діні теж «зацінив» модного фріка Олексія Вертинського. Хілларі Александер, фешн–директор The Daily Telegraph, на рецензію якої про UFW так розраховували організатори, з 6–ї ранку знімала фешн–сторі в Пирогово для своєї газети і встигла побачити тільки дві колекції — Світлани Тєгін і Victoria Gres by Gres, зате похвалила організацію і сказала, що потрібно й далі рухатися вперед. «У Франції модна індустрія налічує 160 років, в Італії процес її побудови тривав 40 років. Ірина Данилевська докладає багато зусиль у цей процес в Україні. Якщо до вас приїжджають відомі міжнародні журналісти, я вважаю, прогрес триває. Будемо сподіватися, у недалекому майбутньому на вас очікує новий етап у моді», — відпускала обережні аванси впливова журналістка в інтерв’ю газеті UFW–Daily.
Ірина Данилевська дуже хотіла, аби Хілларі Александер побачила спеціальний проект Ukrainian Fashion Week та фонду Олени Франчук «АнтиСНІД» — соціальне фешн–шоу, моделі з якого потім продаються на благодійному аукціоні, а вторговані гроші йдуть на потреби людей, хворих на синдром набутого імунодефіциту. Мовляв, покази є скрізь, а така акція — рідкість. Перше і друге шоу постановник Олексій Залевський зробив настільки грандіозними, зворушливими і пафосними (у хорошому сенсі слова), що минулої весни фонд «АнтиСНІД» навіть пропустив сезон — боялися знизити планку. Цього разу головною фішкою показу стала проходка подіумом не просто співаків і моделей, а й політиків, телеведучих, спортсменів. На подіум, «прикрашений» морськими мінами і маскувальною сіткою, під хіт Status Quo You’re in the army now на війну зі СНІДом вийшли екс–речник Віктора Ющенка, народний депутат Ірина Геращенко та колишня київська чиновниця Ірена Кільчицька — обидві з рушницями, регіоналки Олена Бондаренко та Інна Богословська, телеведучі Оксана Соколова, Юлія Литвиненко, Василіса Фролова, Катя Осадча, співачка Наталя Могилевська (спосіб розширення її свідомості невідомий, але на подіумі вона була явно неадекватною), спортсмени Ліля Подкопаєва, Яна Клочкова, цьогорічні олімпійські чемпіонки з фехтування, дружина Віталія Кличка Наталя (до речі, екс–модель у прекрасній формі). З виходом кожної впізнаваної персони зал із дитячим захопленням аплодував. Я собі подумала, що наприкінці мав би з’явитися, як мінімум, Леонід Кучма з кулеметом або Віктор Пінчук, але їх не було навіть у залі. Наприкінці кожен VIP вийшов із своїм дизайнером, а останніми зафіксувалися на «язику» Олена Франчук та Ірина Данилевська.
Не будемо злословити з приводу вигляду деяких моделей на сцені — рекомендую подивитися фотографії, але кожна публічна людина несла разом із одягом на сцену свою харизму. Це підводка до теми моделей, які, будемо відверті, на цьому тижні прет–а–порте були неможливо непрофесійні. Серед тих, хто ходив подіумом, буквально кілька впізнаваних облич професійних манекенниць, решта — молодняк із нового призову, «необстріляний», погано «вимуштруваний», ніякий. Хоча в рекламних слотах стоять назви провідних модельних агенцій. Не в останню чергу справа в низьких заробітках на подіумі, деякі моделі свідомо працювали хостесами, а не ходили в колекціях, тому що хостеси, за словами дівчат, отримували більші гроші. Годфрі Діні ще в перший день відзначив у своєму огляді на сайті Fashion Wire Daily модель Крістіну Крістову, яка, хоч і не мала повноцінних метр вісімдесят, але з новою стрижкою боб і високо поголеною потилицею справляла на подіумі дуже хороше враження. Я б відзначила ще модель агенції L–models Наталю Каменську, яка вже другий сезон не тільки ходить подіумом, а й представляє колекції як дизайнер. Моду роблять не тільки дизайнери і кравці: чим більше професійних моделей ходитиме по подіуму UFW, тим вищим буде його статус.
У найближчих номерах читайте підсумки модного тижня по–українськи.