Наука випити келих вина

25.02.2004

      Вино — це така тонка річ, що його недостатньо просто пити, але потрібно вміти це робити відповідним чином та при цьому дуже багато знати про цей шляхетний напій. В іншому випадку ми просто не зможемо оцінити у повній мірі його кращі якості. У поповненні наших знань та практичному їх застосуванні може допомогти Інтернет, де нещодавно з'явився новий сайт www.vins-france.com. Він присвячений передусім винам Франції, але обсяг поданої загальної інформації такий, що сайт можна вважати енциклопедією для шанувальників вин.

      Є історичні свідчення, що колискою культури вирощування винограду та виноробства був Кавказ, а вже звідти приблизно за 2500 років до нашої ери ця культура поширилася на схід до Персії, Індії та Китаю i на захід до Єгипту, Греції, в інші райони Середземномор'я. В наші часи виноробством займаються на всіх п'яти континентах.

      Вино є унікальним і надалі доволі таємничим продуктом. На цей час вчені ідентифікували в ньому більше 900 субстанцій, але і це не остаточна цифра. Саме різні комбінації цих субстанцій створюють неповторний аромат кожного виду вина. До того ж окремі реакції та формування смаку продовжуються в пляшці. Дозрівання вина до остаточної кондиції залежить від того, що налито в пляшку і в яких умовах ця пляшка зберігається. Для остаточного дозрівання сухих білих вин потрібно значно менше часу, ніж для червоних, оскільки в них немає танінів. Солодкі вина дозрівають ще довше, ніж червоні. Вина зазвичай дозрівають у підвалах при температурах нижче 14 градусів Цельсія. Вище +14 градусів, і особливо на сонці, процеси дозрівання прискорюються, але при цьому значно погіршуються смакові якості вин.

      На сайті є словник усіх спеціальних термінів, інформація про чотири головні категорії французьких вин (від столових ординарних до елітних найвищої якості), про всі марки вин та місця вирощування винограду, з якого вони виготовлені, про необхідні терміни витримки кожної марки вина (від одного до 20 років) та багато іншої пізнавальної, цікавої і корисної інформації, яка викладена кількома європейськими мовами. І, головне, що менш обізнані шанувальники вин можуть знайти практичні поради, зокрема вказані найбільш відповідні марки вин під наявні закуски: салати, м'ясо, рибу та морські продукти, спагеті, рис, овочі, яйця, сир та десерти. Можливий і зворотний варіант: підібрати відповідні закуски під ту марку вина, яка є в наявності. У будь-якому разi, відвідувач сайту переконається, що випити келих вина так, щоб воно розкрило своє тепло і смак найкращим чином, є великою наукою.

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>