Боротьба з корупцією — справа гідна. А щодо методів, то тут можна посперечатися. Мер Києва Леонід Черновецький, приміром, пропонує киянам активно користатися «урядовим зв’язком» — номером 051, «Call–центром», створеним спеціально для вислуховування скарг від городян. Про факти здирництва, про намагання злупити з вас хабар слід повідомляти саме туди — у телефонну слухавку. «Якщо уряд не може боротися з корупцією в масштабах усієї України, то я зроблю це в Києві. Корупція як явище має бути ліквідована», — грізно заявив Черновецький. І додав, що особисто контролюватиме всі звернення від постраждалих.
Міський голова також вважає за потрібне фіксувати і заяви про «зарплати у конвертах» — це, мовляв, допоможе вивести економіку з тіні. Тож охочих допомогти у цій справі також чекатимуть на гарячій телефонній лінії — з інформацією про «неправильних» роботодавців. Доповідати стороннім дядям і тьотям у такій тонкій справі, як власна зарплата, — дещо незвично і, мабуть, не дуже приємно. Тож навряд чи ідея матиме попит і успіх. Що ж до скарг на хабарників, то в цьому випадку звернення до міських клерків — дещо не за адресою. До того ж, кияни досить невисокої думки про «Call–центр». Якби колектор по зливу обурливих фактів працював як слід, в столиці було б більше порядку.
Щоправда, не так давно були порушені дві кримінальні справи щодо чиновників із Київської держадміністрації — один вимагав «грошову винагороду» за дозвіл вести підприємницьку діяльність, інший хотів 400 доларів за розміщення реклами. Жадність згубила хабарників і прославила чесність міської влади. Отже, будемо пильними?