«УМ» уже писала про те, що, за підрахунками директора метрополітену Петра Мірошникова, собівартість однієї поїздки цим видом транспорту становить щонайменше гривню 68 копійок. На вчорашній прес–конференції пан директор знову вдався до математичних викладок, повідомивши, що з початку наступного року згадану суму наблизять до нової ціни за жетон. Тобто він коштуватиме близько двох гривень. Щоправда, при цьому зберігатиметься система пільг та диференційований підхід до оплати проїзду.
Зокрема, студенти оплачуватимуть тільки половину вартості, школярі — 25 відсотків від ціни проїзду, а ще 22 категорії громадян, які нині мають право на безкоштовне користування метрополітеном, залишать за собою цей привілей. За словами Мірошникова, експлуатація «підземки» обходиться місту у 800 мільйонів гривень, з яких тільки 570 мільйонів покриває продаж жетонів, реклама та дотації з київського бюджету. Решта 230 мільйонів становить дефіцит підприємства. Це цифри нинішнього року, а у 2009–му видатки на утримання метро перевалять за мільярд.
Підприємство економить на чому тільки може, підкреслює Мірошников. Зокрема, після підняття цін на проїзд у каси повернуть старі жетони — ті, що були в обігу, коли «покататися» під землею коштувало 30 копійок. Їх, виявляється, ніхто не викидав. Проте навряд чи хтось активно купуватиме саме жетони. Вигідніше буде придбати безконтактний проїзний — це дозволить зекономити. У цифрах це виглядає так: один вояж при покупці проїзного на 1—20 поїздок обійдеться вам у 2 гривні, на 21—30 поїздок — 1,8 гривні, на 31—40 поїздок — 1,7, на 41—50 — 1,6. Раніше говорилося також про те, що річний абонемент потягне приблизно на 365 гривень — лише одну гривню на день. І якби ця щоденна витрата не додавалась до безбожних цін на «маршрутки», комунальні послуги чи продукти харчування, життя загалом було б непоганим. Навіть у Києві...