У четвер у Гостомелі відкрився VI Міжнародний авіаційно–космічний салон «Авіасвіт–ХХІ». У його роботі беруть участь понад 220 компаній авіаційної, ракетно–космічної, оборонної та інших галузей наукоємного машинобудування із 20 країн світу, які, окрім усього іншого (сучасних зразків авіакосмічної техніки, вузлів і компонентів, обладнання для аеропортів і відповідних послуг, технологічних процесів, обладнання та матеріалів для машинобудування), продемонструють понад 70 літаків та гелікоптерів від найбільших і найпотужніших у світі літаків сімейства «Антонов» до представників легкої авіації.
Як розповіли «УМ» у прес–службі Державної корпорації «Вектор», яка займається організацією експозиції авіасалону, відвідувачі цього року матимуть можливість побачити майже весь модельний ряд літаків сімейства «Антонов» — пасажирські літаки Ан–12, Ан–22, Ан–32, Ан–32П, Ан–74, Ан–124 «Руслан» та Ан–225 «Мрія». Також планується демонстрація унікального військово–транспортного літака Ан–70. Легку авіацію представлятимуть надлегкі літаки розробки і виробництва київських підприємств «Аеропракт» та «Скаетон». Не обійдеться авіасалон й без гелікоптерів, які представлятимуть полтавський КБ «Аерокоптер» та європейські компанії.
Упродовж чотирьох днів роботи салону відбуватимуться і демонстраційні польоти — свою майстерність покажуть аси Збройних сил України. Проте прості відвідувачі зможуть насолоджуватись цим дійством лише на вихідних, 27 та 28 вересня, з 10.00 до 15.30. В усі інші дні авіасалон працюватиме лише для учасників та бізнес–відвідувачів, проводитимуться ділові зустрічі та переговори.
Доїхати на «Авіасвіт–ХХІ» можна буде на спеціальних рейсових автобусах. Київська міськдержадміністрація організувала рух перевізників від станції метрополітену «Житомирська» до аеродрому «Київ—Антонов». Аналогічні рейси організувала й Київська облдержадміністрація — автобуси курсуватимуть від залізничних станцій «Ірпінь» та «Буча».
Уже в перший день роботи авіасалону Україна зуміла продати перший літак серії Ан–148 та отримати низку нових замовлень. Перший літак нового сімейства регіональних реактивних літаків Ан–148–100В «Авіаційний науково–технічний комплекс імені Антонова» передав замовникові — Українській державній лізинговій компанії «Лізингтехтранс». На сьогодні вартість одного Ан–148 становить 130 мільйонів гривень. Серія нових реактивних літаків із двома двигунами Ан–148 створюється на АНТК імені Антонова спільно з підприємствами України, Росії та інших країн. Ан–148 розрахований на перевезення пасажирів як на регіональних, так і на магістральних лініях, і в майбутньому має замінити на повітряних трасах Ан–24, Ту–134, Як–40 та Як–42. У базовому варіанті літак розрахований на перевезення 80 пасажирів.