У четвер морський консультаційний центр у м. Пірей, що в Греції, повідомили про захоплення ще одного судна поблизу Сомалі. Корабель «Faina» йшов під прапорами Белізу, і його екіпаж складався з 21 людини, серед яких 17 громадян України. Посольства Великобританії та Кенії наразі намагаються з’ясувати всі обставини цієї справи, а консульська служба МЗС України тримає її на контролі.
Нагадаємо, що Сомалі лише юридично є країною. Насправді тут панує суцільний хаос, а влада належить кільком «князькам». На думку Олександра Борискіна, першого заступника директора Агентства морської безпеки України, в розгулі піратства винна також Інтернаціональна Морська Організація (ІМО), яка обмежує боротьбу з піратами наданням рекомендацій, тоді як пора вдатися до більш дієвих методів, наприклад, прочісувати небезпечні території гелікоптерами. «Рекомендації, які надає ІМО — сміхотворні. Наприклад, вони рекомендують екіпажу відбиватися від нападників брандспойтами. І це проти автоматів!».
Винуватцями таких випадків також часто стцають самі власники суден: кораблі в незадовільному технічному стані стають легкою здобиччю піратів. Останні ж, у свою чергу, зовсім не погано озброєні. До 1991року Сомалі перебувала під «патронатом» СРСР, тому тут вдосталь лишилось зброї ще з тих часів, є навіть ракетні комплекси.
Іноді самі капітани нехтують безпекою свого екіпажу. ІМО рекомендує обходити береги Сомалі щонайменше за 370 кілометрів. Інакше кораблі потрапляють на небезпечну територію, в надії зекономити пальне. «Вони йдуть на це здебільшого під тиском замовників», — додає Олександр Борискін. Тим часом росіяни відправили до берегів Сомалі сторожовий корабель «Неустрашимий»