У перервах між сесіями (якими столичні депутати себе не надто перевтомлюють, бо попередня відбулася 28 серпня, а наступна розпочнеться 18 вересня) активно працюють комісії Київради. Одна з них — з питань земельних відносин — опікувалася концепцією розташування у столиці багатоповерхових будинків. Друга — бюджетна — вишукувала шляхи поповнення міської скарбниці. Результати роботи, як завжди, вражають.
«Земельна» комісія прийняла за основу програму забудови Києва до 2020 року, згідно з якою за межами центральної частини міста пропонують створити «кільце» з багатоповерхівок. Гранична кількість поверхів — вісімдесят. Загалом десять комплексів із будинками у 50—80 поверхів з’являться на Рибацькому півострові, в районі Нижньої Телички та Протасового Яру, на Московській площі, біля станції метро «Либідська» та на Дорогожичах.
Орієнтована ціна проекту — сім мільярдів доларів. Як підкреслюють автори концепції, її привабливість у тому, що історична частина міста буде захищена від спонтанної забудови. Щоправда, постає одне вагоме питання: як бути з тими 4—5–поверховими будинками, які існують там зараз? Їх зноситимуть чи додаватимуть до них іще з кілька десятків поверхів?
Комісія з питань бюджету тим часом пропонує обмежити рух Києвом не зареєстрованих у місті легкових авто. Ті ж, хто таки побажає проникнути на територію міста, буде змушений сплачувати мито — по п’ять гривень із автомобіля. Перевірка документів на машину та збори грошей відбуватимуться на всіх основних трасах, що ведуть до столиці. Можна тільки уявити собі, які там створюватимуться затори...
Утім наразі це рішення — на стадії проекту, його ще має затвердити Київрада. Але бюджетна комісія наполягатиме на своїх новаціях. Адже, як підраховано, щоденно міський кордон перетинають 245 тисяч транспортних засобів, з яких третина припадає на незареєстровані у Києві легковики. Якщо з кожного взяти по п’ять гривень, місто щорічно зароблятиме 1,2 мільярда гривень.