Відтоді як з Одеського музею західного й східного мистецтва було нахабно викрадено картину видатного італійського художника Мікеланджело Нерізі Караваджо «Взяття Христа під варту», минуло трохи більше місяця. Резонансна крадіжка обурила поціновувачів живопису періоду Відродження з усього світу, натомість українська міліція вже зараз говорить про те, що за картиною тягнеться кривавий слід по всій Україні.
За словами міністра внутрішніх справ Юрія Луценка, у викраденні найціннішого полотна Одеського музею, вартість якого дорівнює сотні мільйонів доларів, міліція підозрює мистецтвознавця із Західної України. «Ми підозрюємо, що в організації викрадення картини Караваджо «Взяття Христа під варту» винен експерт із Західної України, котрий певний час працював в Одесі, — повідомив міністр Луценко одеській пресі позавчора. — Уточнюю: після зникнення картини цей підозрюваний теж безвісти зник. Швидше за все, цю людину вбили, вона зникла без сліду, документи — вдома, всі речі — вдома, а його немає. У слідства вже є зачіпки, які, ймовірно, приведуть до справжніх злочинців».
У МВС додають, що оскільки наразі проводяться слідчі дії й існує таємниця слідства, всі деталі не можуть бути оприлюднені, але за однією з версій, міліція вийшла на можливого замовника й виконавця. За словами керманича МВС, зараз проводять експертизу обривків полотна, що залишилися на підрамнику. Нагадаємо, що злочинці проникли до Одеського музею західного і східного мистецтва 31 липня 2008 року вночі, розбивши вікно на другому поверсі. Полотно Караваджо просто вирізали з підрамника.
Варто додати, що картину «Взяття Христа під варту» Караваджо написав на замовлення одного з членів знатного римського сімейства Маттеї. Через 250 років полотно придбав у Парижі російський посол у Франції Базилевський і в 1870 році підніс великому князю Володимиру Олександровичу. На початку XX століття полотно передали Одеському художньому училищу, а в 20–ті роки — до Галереї старовинного живопису (нині Музей західного і східного мистецтва). Приналежність полотна пензлю італійського майстра Караваджо довели в середині 50–х років минулого століття московські мистецтвознавці.