Ідея, в принципі, не нова: для того, щоб на дорогах великого міста не виникали затори, одну зі смуг автобану треба виділити винятково для муніципального транспорту — тролейбусів та автобусів. Так, мовляв, роблять за кордоном, і всі задоволені. Цю схему вирішено взяти на озброєння в Києві: перший заступник голови КМДА Денис Басс оголосив перелік вулиць, на яких першочергово будуть виділені смуги для громадського транспорту. Поки що йдеться про 23 вулиці, серед яких — Васильківська, Ревуцького, Бальзака, Довженка, Героїв Сталінграда, Столичне та Харківське шосе, проспекти Миру, Науки, Перемоги, Велика Кільцева дорога тощо. Згодом перелік вулиць розширять до 60, пообіцяв Басс.
Деяким співробітникам «України молодої» доводиться щоранку добиратися до рідного видавництва, яке розташоване на Шулявці, саме проспектом Перемоги, то ж ця вулиця перед нами — як на долоні, а разом із нею — і купа запитань. Заради справедливості зазначимо, що відрізання однієї зі смуг значно погіршить і без того дуже погану ситуацію для власників авто, яким, мабуть, вже зараз краще пересідати на велосипеди (які адміністрація Черновецького, до речі, обіцяла видавати на прокат і обладнати для них відповідні зупинки). Що ж стосується громадського транспорту, то проспектом від початку його і майже до кінця їздить тільки тролейбус № 5 (з періодичністю в 30—40 хвилин), а на відрізку «Нивки—Шулявка» до нього приєднується ще «сімка». Отже, запитання перше: наскільки подібний захід виправданий принаймні на цій вулиці? Кожен наш читач може екстраполювати аналогічний запит на власну дорожню ситуацію.
Окрім того, незрозуміло, як новація виглядатиме на практиці. Передбачено, що «громадська» смуга відділятиметься від решти загорожею, в якій будуть «кишені» для в’їзду–виїзду тролейбусів і автобусів. Але туди, куди пролізе тролейбус, з легкістю проскочить і «Мерс», «Тойота» чи «Запорожець». Не кажучи вже про «маршрутки»... Хто і яким чином контролюватиме нові правила та поведінку водіїв на шосе? «УМ» намагалась з’ясувати ці моменти у прес–службі КМДА, але марно. Все, що ми почули: проект на стадії розробки, тож не всі проблеми наразі залагоджені. Відомо, що виділення окремих смуг та облаштування «кишень» поки що коштує 785 тисяч гривень. Там же, де йтиметься про розширення дорожньої частини, знадобляться додаткові витрати.
На краще це чи на гірше, але невідомо, чи буде проект окремих смуг реалізований взагалі. «Громаддя планів» Черновецького та його людей дуже часто обертається суцільним пшиком. Пам’ятаєте, як, наприклад, перед виборами пасажирам громадського транспорту був обіцяний гібрид «маршрутки» та автобуса — машини великої місткості, що курсували б з мінімумом зупинок та ціною білета у 50 копійок? І де ці машини, запитаємо ми? Мабуть, десь у кишені. Тільки не в тій, що на дорозі...