Максимум через десять днів вартість проїзду в Харківському метро з п'ятдесяти копійок зросте до сiмдесяти. Відповідне розпорядження вже підписав перший заступник голови облдержадміністрації Олександр Колесников. Аби черговий удар по гаманцеві пересічного харків'янина став реальністю, сьогодні не вистачає лише підпису обласного відділення юстиції.
До традиційних причин непопулярного кроку (перевезення пільговиків, здирницька політика енергетиків) метрополітенівці додали і клопоти, пов'язані з пуском нових станцій «підземки». Останні мають запрацювати вже влітку, тобто напередодні урочистого святкування Харковом свого 350-річного ювілею.
Але щоб порадувати пасажирів новими послугами, метрополітену потрібні гроші не лише на будівництво, а й на нові електрички. Й оскільки рухомий склад цього підприємства стрімко стає нерухомим, закупiвля нових вагонів стала невідворотною.
Договір на їх поставку Харківська область з Московською підписали ще минулого року. У січні митищинський «Метровагонмаш» добросовісно переправив до нашого кордону першу партію обіцяної продукції. Але та простояла на переході кілька тижнів поспіль, тому що ні Міністерство транспорту, яке обіцяло допомогти грошима, ні мерія, яка шукала круглу суму в ажіотажному порядку, не зрушили вагони з місця. Директор метрополітену Михайло Пилипчук звертався навіть до міських депутатів із проханням виділити на цю потребу зі свого депутатського фонду тисяч по п'ятдесят. Але оскільки наступна сесія міськради ще не скоро, а без її рішення ці гроші не візьмеш, «підземка» злощасні два мільйони зняла з власного рахунку. У зворотному випадку цими днями митники обклали б її борг пенею, і тоді вищезгадана сума стала б узагалі непідйомною.
Але, як не дивно, пристрасті навколо п'яти вагонів хоч і коштували адміністрації метрополітену купи нервів, усе ж зіграли певною мірою їй на руку. Після митної історії харків'яни вже не сумнівалися в тому, що давно обіцяне зростання вартості одного жетона таки матеріалізується в спеціальному указі чиновників.