Ще на початку лютого столичний голова Омельченко доручив спеціальній комісії з вивчення ситуації на ринку транспортних послуг проаналізувати стан справ у Києві. Відзвітувати фахівці мали 1 березня. Отже, рішення комісії столична влада вирішила не чекати? Проїзд у метро подорожчає вдвічі, у наземному транспорті — на 25 коп., подорожчають також проїзні.
Про це вчора повідомив київський міський голова Олександр Омельченко. І «заспокоїв», що подорожчання буде «м'яким». Жартував Сан Санич, чи дійсно свято вірить, що подорожчання разового проїзду в метро вдвічі, а у наземному транспорті на 25 копійок кияни сприймуть «на ура» — невідомо. Зрозуміло тільки те, що ціновий стрибок невідворотний.
Подорожчання проїзду метрополітенівці пояснюють величезними видатками і зменшенням цьогорічного фінансування з бюджету столиці. Начальник Київського метрополітену Микола Шавловський каже, що витрати метрополітенівців зараз настільки великі, що грошi, які кияни платять за проїзд, уже не перекривають їх. «Минулого року ми мали через це 25 мільйонів збитків, а якщо не підвищувати ціну, то ця цифра виросте до 100 мільйонів гривень», — пояснює Микола Миколайович. До того ж, за його словами, у підземників не вистачає грошей і на оновлення транспорту. «Нам зараз терміново необхідно відремонтувати 12 ескалаторів, ремонт лише одного обходиться в 1,6 мільйона гривень. Де взяти ці кошти, якщо цьогоріч із бюджету нас профінансували на 16 відсотків від потреби?» — риторично запитує він.
Водночас начальник управління цінової політики КМДА Василь Яструбинський таке різке підвищення цін називає «стовідсотково аргументованим». «Розрахунки підприємств показують, що навіть підвищення вартості проїзду вдвічі не перекриє всіх експлуатаційних витрат. Фактично витрати в метрополітені з розрахунку на одну поїздку пасажира трохи більші за гривню, а в наземному транспорті це майже півтори гривні», — пояснив він. Утім, незважаючи на те, що витрати в наземному транспорті солідніші, ніж у метрополітені, — з 14 березня талони подорожчають лише на 25 копійок, а не на 50 — як жетони.
До того ж ще на початку лютого Олександр Омельченко доручив спеціальній комісії з вивчення ринку транспортних послуг проаналізувати ситуацію у Києві. Відзвітувати фахівці мають першого березня. Виходить, рішення комісії столична влада не стала чекати?
Не дотрималася столична влада й своєї обіцянки не підвищувати ціну проїзних. «Звичайно, подорожчає і проїзний. Якщо за жетон віддаватимуть удівічі більше, то за проїзний треба буде платити теж дорожче», — заявив Микола Шавловський. За його словами, звичайний проїзний на метро, що зараз коштує 25 гривень, після цінового стрибка продаватимуть за 46-47 гривень.
Чи після таких нововведень про підвищення плати за проїзд не заговорять i приватні перевізники?