Французькі військові винищувачі «Міраж–2000» упродовж півтори години здійснювали супровід російських ракетоносіїв Ту–95 над територією Арктики. Інцидент стався ще у червні, але оборонні відомства Росії і Франції офіційно підтвердили його лише вчора. Міноборони РФ повідомило, що російські бомбардувальники «виконували плановий політ з повітряного патрулювання над Арктикою». Французькі військові, у свою чергу, визнали, що зближення військових літаків двох країн відбулося за 220 км від Ісландії (авіація окремих країн НАТО почергово охороняє повітряний простір Ісландії та країн Балтії, які не мають власних ВПС).
У серпні минулого року Росія оголосила про відновлення регулярних польотів стратегічної авіації у віддалені райони, як це робив СРСР у часи «холодної війни». За цей рік російські військові літаки не раз вдавалися до провокацій з порушенням повітряного простору над країнами Балтії та Японією. Провокація над Ісландією має й іншу мету. Росія всупереч волі сусідів та світового співтовариства намагається захопити багатющу на корисні копалини, нафту і газ територію Арктики. Експерти все частіше говорять, що за територію Арктики вже почалася серйозна геополітична боротьба. Про бажання розробляти арктичний шельф заявляють більше 20 країн, повідомляє Бі–Бі–Сі. Зокрема, Канада відкрито звинувачує Росію в бажанні одноосібно захопити Арктику та попереджає, що такі наміри Москви можуть обернутися «новою холодною війною».
У «холодних боях» задіяні не лише дипломати. Росія готує свої стратегічні бомбардувальники, американці — бойові кораблі, а Канада розпочала рекрутувати до армії ескімосів, які мають великий досвід виживання в арктичних умовах. Канадський Сенат наприкінці червня виділив на будівництво нових криголамів 720 млн. доларів, хоча парламентарії визнають, що це дуже мало. Канадці вже ввели в дію сучасну технологію «Радарсат–2», за допомогою якої здійснюють моніторинг усіх суден у водах, які Канада вважає своїми. У свою чергу, в російській армії не виключають збройних зіткнень в Арктиці.