Через півтора місяці після захоплення піратами американського судна Lourdes Tide, на борту якого перебували 11 моряків, у тому числі старший механік — громадянин України, екіпаж теплохода і співробітників компанії Chevron звільнено. Про це журналістів поінформував глава Представництва Міністерства закордонних справ України в Одесі Костянтин Ржепішевський. За його словами, український моряк уже спілкувався по телефону з дружиною, яка живе в Одесі, і повідомив, що його доправили в офіс служби безпеки Нігерії. «З моряком усе добре, він у цілковитій безпеці», — додав пан Ржепiшевський, не називаючи прізвища старшого механіка.
Нині співробітники МЗС України роблять усе можливе для якомога швидшого повернення з піратського полону біля берегів Сомалі другого судна, яке місяць тому захопили представники одного з місцевих племен. На борту німецького суховантажника Lehmann Tіmber перебувають четверо українських моряків. Озброєні пірати взяли судно на абордаж 28 травня в Аденській протоці. «Переговори про звільнення наближаються до завершення», — підсумував глава Представництва МЗС. Однак визнав: процес їх звільнення складний.
Підтвердили це на зустрічі з журналістами й дружини моряків–одеситів, які перебувають на Lehmann Tіmber. Вони кажуть, що ситуація на борту вкрай тривожна. З одного боку, власники судна нібито переказали злочинцям через посередників — спеціалізовану британську компанію — 750 тисяч доларів викупу за п’ятнадцятьох моряків. З іншого — гроші піратам досі не передали. Дружина одного з українців Світлана Рудниченко стверджує, нібито кошти «загубилися в банку». А тим часом сплив ультимативний і останній термін доставки викупу — 26 червня, після якого морські злочинці погрожували розстріляти заручників.
Ситуація, за словами родичів моряків, украй гнітюча: пірати обмежили знесиленим від голодування морякам навіть воду. Коментуючи «УМ» піратське захоплення судна, голова Федерації морських профспілок України Микола Барський зазначив, що «простих і легких рішень у подібних ситуаціях немає». Оскільки йдеться про життя моряків, частина яких навіть під час блискавичних операцій загонів спецназівців може загинути. Тому прийнятними є лише переговори і своєчасне виконання домовленостей про викуп.
Інша справа, додав керівник української Міжнародної морської організації, чому потрапляють у відому зону піратських нападів українські моряки. Адже і німецький судновласник Густав Якобсон, і російський капітан судна Валентин Барташов достеменно знали, що може чекати екіпаж біля берегів Сомалі, уряд якого давно не контролює ситуацію у прибережних водах. Знали, однак все одно спрямували судно в пастку.
Коли матеріал готувався до друку, стало відомо, що телефонний зв’язок з українцями не вдавалося поновити з 28 червня. Пірати нібито забрали більшість заручників із борту судна і на катері відправили в невідомому напрямку. На судні, за останніми повідомленнями, залишаються двоє моряків–українців. Однак під час телефонної розмови 30 червня капітан судна пан Барташов запевнив, що весь екіпаж на борту: люди живі і відносно здорові. Інші подробиці наразі не відомі.