Більше 90 тисяч водіїв вантажівок у Португалії та Іспанії продовжують початі ще в понеділок безстрокові акції протесту проти підвищення цін на дизельне пальне. З початку року ціни зросли на 20 відсотків, повідомляє Бі–Бі–Сі. Вартість барелю нафти на світових паливних ринках вже сягнули 135 доларів і, за прогнозами фахівців, у липні подолає позначку в 150 доларів за барель. За таких умов єдиним способом стримати ціни на пальне є зменшення урядами ПДВ та відмова виробників від великих прибутків.
Переговори між представниками уряду Португалії та профспілками водіїв, які відбулися вчора вночі, не дали результату. Поки тривають переговори, водії блокують дороги. Лісабон практично паралізований страйком.
Напруга зростає, і місцями відбуваються сутички між страйкарями та поліцією, повідомляє «Євроньюс».
Подібна ситуація і в Іспанії. Найгірша — на північному сході, в Каталонії, де страйкарі проводять операцію «Равлик», тобто багатотоннажні автомобілі рухаються автотрасами з мінімальною швидкістю, таким чином паралізуючи рух. Вантажівки заблокували більшість пунктів перетину кордонів між Іспанією та Францією.
При цьому страждають звичайні люди, сповільнюється доставка товарів та продуктів за місцем призначення. У супермаркетах люди скуповують всі продукти на випадок ще більшої кризи.
Ситуація в Іспанії також стає вибухонебезпечною. Невдоволені люди розбивають вікна вантажівок, фари, відривають номерні знаки. Уряд готує пакет пропозицій автоперевізникам, зокрема термінові грошові позички та більш гнучкі контракти. Водіям старшого віку пропонують великі одноразові виплати, щоб вони раніше вийшли на пенсію. Остання пропозиція адресована здебільшого так званим «одинакам», тобто особам, котрі мають одну чи дві вантажівки, якими самостійно заробляють на життя.
В Іспанії та Португалії — наймасштабніші акції протесту «дальнобійників». Але не єдині. Так, 28 травня водії 150 вантажівок утворили конвой і намагалися заблокувати столицю Болгарії Софію. А британські водії вантажівок вже двічі блокували Лондон: 28 травня і 3 червня.