Галерея «Лавра», яка вже пару років знудилася без ресторанчика на другому поверсі — безкінечний ремонт! — на що тільки не перетворювалась останнім часом. На майданчик для київського Форуму видавців, на залу прийомів — Юлія Тимошенко, і Василь Вовкун проводили тут зустрічі з громадськістю, дипкорпусом, ЗМІями. На концертну залу. На галерею для фотографій київського мера. У четвер «Лавра» вдавала з себе ювелірний завод. На «екскурсію по заводу» запрошували в білому і з діамантами (дрес–код), усім присутнім видавали сині бахіли, а на кожному кріслі організатори поклали червоне віяло з логотипом офіційного партнера — з огляду на те, що на «ювелірному заводі» не відчувались кондиціонери, червоного у залі було значно більше, ніж білого. Концепція «ювелірного заводу», де гранять діаманти, для конкурсу молодих дизайнерів, можливо, трохи запафосна, але ж золоті копальні чи рудники, де миють золото з–поміж піску і породи, виглядають не так гламурно. Отже, в четвер бомонд, який цікавиться модою, а значить, її перспективою, прийшов у галерею «Лавра» на ІХ національний конкурс молодих дизайнерів одягу «Сезони моди — погляд у майбутнє», організатори якого завжди «креативлять» із простором сценографією, концепцією.
У «молодіжному» конкурсі, який є сайд–проектом голови оргкомітету Ukrainian Fashion Week Ірини Данилевської, взяли участь 25 дизайнерів. Повторюся, але чарівність конкурсів молодих дизайнерів полягає в лаконічності колекцій конкурсантів: 5 одиниць — це мало для того, щоб втомити, і досить, щоб показати потенціал, талант і напрям дизайнерської думки.
Однорядкові рефлексії
Кузьма «Скрябін» добре вжився в роль екскурсовода на ювелірному заводі — у білому халаті і в кедах виглядав так само органічно, як і в будь–чому, що на нього начепиш.
* * *
Молодняк набагато прискіпливіше дбає про total look, ніж їхні маститі колеги — і взуття, і головні убори, і аксесуари розробляли, як правило, спеціально під колекцію, а не підбирали випадково.
* * *
Студенти і випускники КНУТД, Інституту дизайну при Спілці дизайнерів України та Львівської академії мистецтв так слідкують за світовими трендами, що 25 колекцій аж трохи втомили одноманітністю. Відмінусовуємо інфантильні «японські» варіанти — з кульками, бантиками, дутими вініловими комірами і безпосередніми кольорами для «дня народження в МакДональдсі».
* * *
Вітчизняним дизайнерам слід би уважніше придивитись до Вілени Візенкової (дуже зворушливий мінімалізм із французьким шармом у класичній кольоровій тріаді — білий, червоний, чорний), Діни Линник, Альони Продан, Наталі Воробей, Стефанії Цап.
* * *
Голова журі, «наш Дріс Ван Ноттен», як називає відому дизайнерку Віктор Анісімов, Лілія Пустовіт стала білявкою, і її образ став більш жіночним. Мабуть, вона почала дотримуватися нової філософії, озвученої в останньому номері «Галицьких контрактів»: «Щось я зовсім перейшла на демократичний стиль, треба про туфельки та спіднички не забувати».