Одна гривня двадцять копійок — саме стільки коштує проїзд між станціями «Яблунька» та «Вишенька» Київської дитячої залізці. Ціна символічна у порівнянні з дитячими атракціонами, а малюки в захваті, для багатьох це перша поїздка у потязі, тому два з половиною кілометри, які вони проїдуть у вагоні, запам’ятаються надовго.
— Дитяча залізниця — це не просто атракціон, місце розваг, тут роблять свої перші кроки у професію майбутні машиністи, провідники, ревізори, — розповідає начальник Південно–Західної залізниці Олексій Кривопишин. — Учні віком від 10—15 років відвідують гурток «Юний залізничник». Зараз у них розпочалася виробнича практика.
За словами пана Кривопишина, нині велику увагу приділяють техніці безпеки, постійно перевіряють справність вагонів, систему електричної централізації стрілок, автоматичне блокування на перегонах, радіозв’язок. У планах — побудувати у Сирецькому парку депо. Майже 5 мільйонів гривень витрачається для того, щоб функціонувала ця залізниця. Цього року вихованці, а їх — 535, вперше отримали робочу, вихідну, та ще й представницьку форму.
— Мені подобається професія залізничника, бо вона вимагає величезної відповідальності, — запевняє 17–річний Костя Савіцький, студент Київського електромоторного технікуму, колишній вихованець гуртка «Юний залізничник». — Знаю кількох людей, які свого часу потрапили до гуртка, і зараз працюють залізничниками. Моє хобі — дитячі залізниці. Я вже об’їздив їх три — Львівську, Харківську, Запорізьку. Усі вони різні, на жаль, потребують ремонту, але мене це не «гальмує». Я знаю, що вибрав свою професію — «на колесах».
ДОВІДКА «УМ»
Київська дитяча залізниця розпочала свою роботу 1953 року. З того часу близько 25 тисяч юних залізничників пройшли тут профорієнтаційне навчання. Працює вона з 11.00 до 15.40, поки що тільки в неділю і святкові дні. А починаючи з 8 червня — ще й у суботу.
Ольга ГЛАДКОВСЬКА