19 травня здійснив перший випробувальний політ новий російський пасажирський літак Superjet 100. Це перша пасажирська машина для місцевого авіасполучення, створена в Росії після розпаду СРСР. Її розробила і зібрала фірма «Сухой». (Відразу ж варто пояснити, що сама фірма наполягає на написанні назви нового літака винятково латиницею. Всі російські ЗМІ подавали назву літака винятково в англомовному варіанті Sukhoi Superjet 100, або скорочено SSJ 100).
Sukhoi Superjet 100 розрахований на 75 і 95 пасажирів. Ці машини повинні прийти на зміну застарілим Ту–134 та Як–42.
Літаки родини Superjet 100 створюються в умовах тісного міжнародного співробітництва понад 30 компаній. Головним партнером ЗАТ «Цивільні літаки Сухого» є італійська компанія Alenia Aeronautica. Консультант проекту — лідер світового літакобудування, компанія «Боїнг комерційні літаки». Літаки Superjet 100 інтегрували в собі кращі рішення сучасного літакобудування, стверджують виробники.
На російський ринок, за прогнозами, надійде 800 новинок «Сухого» до 2024 року, а загалом попит на літаки цього класу сягне 5400 машин до 2024 року. Приблизна вартість одного літака (в залежності від модифікації) — 26—29 млн. доларів. На цей час ЗАТ «Цивільні літаки Сухого» уже має 73 замовлення на Superjet 100. Головним чином від «Аерофлоту». Літаками цієї серії вже зацікавилися Китай, Японія та Індія. Розраховують, що Superjet 100 також з’явиться на внутрішніх авіалініях Великої Британії, США, багатьох країн Африки та Азії.
Російські ЗМІ повідомляють про перший політ Superjet 100 і з гордістю, і з іронією. Пишуть, що провідні світові компанії «Боїнг» та «Аеробус» запрошують на показ першого польоту міжнародних фахівців та журналістів, а випробування «Суперджета» відбулося таємно, в далекому Комсомольську–на–Амурі. До того ж компанія «Сухой» повідомила про нього лише наступного дня, і це відразу викликало підозри у журналістів. Так, у заяві компанії, переданій ЗМІ, йдеться про те, що літак перебував у повітрі 65 хвилин, здійнявся на висоту 1200 метрів, керували ним найдосвідченіші пілоти. Центральним російським телеканалам навіть не передали відеосюжетів із цієї події!
Російські ЗМІ зазначають, що конкуренцію «Суперджету» може становити спільний російсько–український Ан–148, який, як планується, буде збирати воронезький авіахолдинг та київський «Авіант».