Помилка, несумісна з життям

06.05.2008
Помилка, несумісна з життям

Такий вигляд має сучасна «чорна скриня».

Остаточні висновки падіння 28 квітня гелікоптера з двадцятьма пасажирами на борту свідчать, що причиною НП стала помилка пілота. Це одна з чотирьох версій, які розглядала урядова комісія з розслідування причин аварії, однак саме на ній зупинилося слідство після розшифровок записів «чорних скриньок», зазначив учора віце–прем’єр–міністр Олександр Турчинов. «Вертоліт Мі–8 достатньо безпечний, якщо ним управляти відповідно до вимог, що стоять перед тими, хто очолює екіпаж», — зазначив представник Кабміну.

Утім чи лише людський чинник був причиною падіння гелікоптера, і чому пілот, який таки мав двомісячний досвід управління гвинтокрилом такого класу у ранзі першого пілота, не зміг посадити машину, залишається запитанням. У Міністерстві оборони України «УМ», приміром, зазначили, що бойовий Мі–8 відрізняється від цивільного, однак лише тим, що на військовий покладаються значно складніші завдання. А відтак шістдесятиденний досвід управління гвинтокрилом мав бути цілком достатнім для вдалої посадки на бурову плавучу платформу «Таврида». «Бойова машина відрізняється, в першу чергу, обладнанням і системою електроніки, адже армійський гелікоптер виконує завдання бойової складності: висадка десанту, прикриття наземних військ тощо. Відтак і маневри його складніші», — зазначили в Управлінні прес–служби МО.

Що додатковим фактором падіння гелікоптера, окрім офіційної версії про людський чинник, могла бути негода припускає і професор Харківського авіаційного інституту Леонід Лосєв. «Версії того, що сталося, дуже суперечливі. Одні джерела стверджували, що за кермом машини сидів досвідчений пілот. Інші — що стажер. Якщо давати оцінку з боку, достеменно не знаючи подробиць, то можна додати, що через негоду пілот мав заходити на посадку боком, що справді ускладнювало приземлення. Втім це не так і важко, навіть для недосвідченого пілота. А це не виключає, що занести хвіст гелікоптера на огорожу міг вітер: через негоду», — зазначив пан Лосєв у коментарі «УМ».

 

А ТИМ ЧАСОМ...

Учора у Кременчуці Полтавської області поховали бортінженера Сергія Савчука, який працював у Криму на держпідприємстві «Універсал–авіа» і загинув унаслідок катастрофи Мі–8 над Чорним морем.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>