Київська міська державна адміністрація ухвалила рішення про заборону з 1 травня в’їзду в столицю вантажівок. Оскільки вантажівка — поняття, вочевидь, широке, чиновники уточнюють: табу торкатиметься транспорту загальною масою понад 4,5 тонни. Фурам із такою вагою до столиці буде зась з 7.00 до 20.00. Рух же транзитних вантажів по території міста буде здійснюватися з 8–ї вечора до 7–ї ранку тільки по окремих вулицях і площах. У центральну частину Києва заїжджатиме транспорт з вантажем, який швидко псується, але також лише вночі.
Перевізників під білі рученьки виводитиме ДАІ
Отже, якою б не був ваш багаж — листове залізо чи сицилійські апельсини — готуйтеся до обмежень у пересуванні. А щоб ви, бува, не забули нові правила — КМДА нагадуватиме про них спеціальними оголошеннями. Перший заступник голови Київської міської державної адміністрації Денис Басс попросив до 26 квітня встановити знаки, що інформують про заборону в’їзду вантажівок.
Крім того, Басс повідомив, що протягом тижня мерія надасть МВС листівки, які співробітники ДАІ вручатимуть водіям фур. У листівках буде вказано схему об’їзду й місця для стоянки. В КМДА обіцяють, що місця для парковки більше чотирьохсот вантажівок і легкового транспорту під Києвом будуть готові впродовж двох тижнів.
За словами співробітників МВС, з 1 травня, коли буде запроваджено заборону на в’їзд вантажівок, у столиці працюватимуть оперативні групи, які будуть повертати назад вантажівки, що в’їхали у межі міста.
Отакі благі наміри у столичного чиновництва. Проте перевізники, ясна річ, — проти. «Рішення непродумане, ми категорично проти. Із цього приводу ми направили листи міністрові МВС та мерові Києва зі своїм протестом, а також підтримали Асоціацію міжнародних автоперевізників, які виступають проти такої постанови», — заявив заступник міністра транспорту та зв’язку Леонід Сергієнко.
... А фури обіцяють вишикуватись у 100–кілометрові черги
За його словами, КМДА не погодила свою ухвалу з Мінтрансзв’язку і тим самим порушила вимоги законодавства. А це, на його думку, може призвести до скандалу з міжнародними перевізниками. «Ми є компетентним органом при переговорах з іноземними державами, і через наші транзитні коридори в Київ їдуть не тільки українські перевізники, але й представники понад 40 держав. Ми їм не повідомили про рішення КМДА, а це може викликати міжнародний скандал», — зазначив Сергієнко.
Категорично проти обмежень руху виступають і експерти ринку вантажних перевезень, які прогнозують збільшення кількості дорожньо–транспортних пригод у випадку введення в дію заборони на в’їзд вантажного транспорту на територію міста. Під час «круглого столу», присвяченого обговоренню цієї проблеми, віце–президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників Леонід Докіль зазначив кілька причин підвищення аварійності на дорогах. За його словами, вони пов’язані із переходом водіїв вантажівок на нічний час роботи. Крім того, заборона змусить водіїв збільшувати швидкість руху, щоб потрапити в місто до вказаного часу. І, нарешті, важливим, на думку пана Докіля, моментом стане необхідність водіям паркуватися уздовж дороги, а скупчення великої кількості вантажівок на в’їздах у місто також спричинить ДТП.
Крім того, автоперевізники активно критикують намір міськадміністрації, називаючи його непродуманим і передчасним, оскільки відсутні обладнані майданчики для відстою вантажівок за межею міста. Голова правління галузевої організації роботодавців транспорту Київської області Валерій Черненко зазначив, що коли 5 тисяч вантажівок, які тільки по Житомирському шосе заїжджають у Київ, розташуються уздовж траси, займаючи по 20 метрів кожна, то утвориться черга довжиною 100 кілометрів. Крім того, на його думку, вантажний транспорт, який рухатиметься в нічний час по столичних мостах через Дніпро, створюватиме пробки через їх низьку пропускну здатність. Також черги вантажівок будуть виникати і біля митних складів.
Булочка за ціною простою в черзі
До того ж, підкреслює Леонід Сергієнко, вигнання фур із Києва може призвести до дефіциту у магазинах тих чи інших товарів. Його перестороги підтверджує і начальник автотранспортного цеху компанії «Київмлин» Володимир Клушин, прогнозуючи обмеження поставок зерна компанії через введення заборони. За його словами, щорічно «Київмлин» одержує від постачальників близько 200 тисяч тонн зерна, яке завозять вантажівки. Навіть якщо компанія буде використовувати перевезення залізницею або річковим транспортом, повністю відмовитися від вантажівок не вдасться. Якщо ж фури будуть діставатися у місто за новими правилами, тобто запізнюватись і створювати дефіцит, це позначиться на собівартості хлібобулочної продукції.
Таким чином, оптимізмом сповнені лише представники Київміськдержадміністрації. Денис Басс запевняє, що впорядкування руху вантажівок столичними автошляхами з 1 травня цілком виправдане: «Київ — місто з особливим статусом, влада якого, за законом, має право приймати нормативні акти з питань дорожнього руху та його безпеки. Заборона в’їзду вантажного транспорту в певний час — це один із заходів для покращення системи дорожнього руху міста, який сприятиме як підвищенню безпеки руху, так і розвантаженню доріг. Більше того, таке рішення ніяк не суперечить Конституції України, зокрема, закону про свободу пересування, оскільки водій вантажівки має право скористатися будь–яким іншим видом транспорту та потрапити в місто», — заявив він. За його словами, впорядкування руху вантажного транспорту дозволить зекономити час як перевізникам вантажів, так і жителям міста.