«Після мого звільнення і повернення в Державтоінспекцію так званих «професіоналів» рівень смертності на дорогах одразу виріс на 25%», — обурювався днями в Тернополі міністр внутрішніх справ Юрій Луценко під час виїзної колегії Департаменту ДАІ МВС. За словами Луценка, під час його першої каденції на посаді міністра у 2005—2006 роках кількість загиблих у ДТП складала в середньому по п’ять тисяч осіб щороку, а у 2007 році — вже 7,5 тисячі.
Нині ситуація зі станом безпеки на дорогах після профілактичних рейдів ДАІ дещо покращилася. За підсумками трьох місяців цього року роботу ДАІ міністр Луценко оцінив як задовільну, так як за цей час кількість аварій зі смертельними наслідками зменшилася майже на 20%. Утім у шести областях — Кіровоградській, Запорізькій, Донецькій, Одеській, Чернігівській та Рівненській — цей показник, навпаки, зростає. «Це означає, що начальники ДАІ не можуть чи не хочуть організувати роботу належним чином, тому вони повинні бути звільнені», — вважає міністр.
Також на колегії в Тернополі прийняли рішення звільнити близько півсотні керівників міжрайонних реєстраційно–екзаменаційних відділень. Тобто кожного четвертого, адже в Україні близько двохсот МРЕВ. Причина — виявлені зловживання, які ніхто й не думав виправляти. Натомість вимога міністра до керманичів МРЕВ проста — по кожній зареєстрованій машині мають бути законно сплачені всі до копійки податки. За словами Луценка, у минулому році втрачено сотні мільйонів гривень лише через те, що у МРЕВ занижували оціночну вартість. Те саме стосується і митних зборів, коли плата за дорогі іномарки і за «Жигулі» виявляється чомусь однаковою.
Болючою проблемою Юрій Луценко вважає і кількість нетверезих водіїв за кермом (потенційних убивць), яких щодня затримують по півтори–дві тисячі. Від інспекторів ДАІ вимагають добиватись автоматичних рішень судів щодо затримання та арешту винних у ДТП зі смертельними наслідками. До того ж міністр обіцяє вести нещадну боротьбу з фальсифікацією звітності інспекторами.