На звично гамірному шкільному подвір’ї столичної спеціалізованої школи №71 — пусто. Адже в школі всього за десять хвилин, об 11.00, має розпочатись незалежне тестування. «Вам сюди не можна, ви ж знаєте, що сьогодні тестування», — закриває вхід до школи охоронець. — Ми в школу навіть батьків не запрошуємо, нікого!». Єдині, кому було дозволено перетнути поріг школи в цей день — учні, які знайшли себе у величезному списку учасників тестування, вивішеному при вході. Окрім такого контролю, школярам довелось забути на один день і про звичні шкільні запізнення: на тестування потрібно було з’явитися з 10.15 до 10.45. «У нас тут діти з різних шкіл поприходили, та й учителі різні, — каже охоронець. — Ніхто не знайомий!». «Можна я пройду?» — підійшов до дверей чоловік з плеєром у вухах. — Я по гроші». «А ви хто?» — підозріло стає «на оборону» дверей суворий охоронець. «Та вчитель музики, хто», — відповідає чоловік і одразу ж отримує запрошення пройти через поріг. «Я про це тестування взагалі нічого не знаю, — розводить руками викладач. — Мене тільки повідомили, що маю з’явитись до школи о другій годині і провести урок музики».
А от учителі, які мали проводити незалежне тестування цього дня, з’явились у столичній школі ще о 8–й ранку. Вони проходили повторний інструктаж: коли запускати дітей до аудиторій, як роздавати тести... Також проведення зовнішнього оцінювання було під пильним наглядом і громадських спостерігачів. Та все ж траплялись зовсім непередбачувані ситуації. Наприклад, в Криму двоє випускників прийшли на тестування... п’яними. А у ірпінській школі №3 тестування завершилось не о 14.00, а на півгодини пізніше. Як повідомило джерело «УМ», в школі затягнувся ранковий інструктаж педагогів.
Та в київській спеціалізованій школі №71, схоже, все спокійно. Після тригодинного освітянського марафону втомлені і досі схвильовані старшокласники зібрались на шкільному подвір’ї. «Я взагалі не знала, що писати... Просто навмання все писала!» — розгублено сміється школярка Оля. «Я теж не все знала», — розводить руками подруга. За словами випускників, це тестування було схоже на атестацію, тільки от тривало цілих три години, та й списувати ніяк не вдалось. Як виявилося, чи не найважчими для багатьох школярів стали завдання з української літератури. Саме на тему українських поетів учні сперечались на шкільному подвір’ї. «Я сумнівався, що написати — Леся Українка чи Василь Симоненко», — каже випускник Тарас. «Написав Лесю Українку, бо вона там тільки одна жінка була. А правильно чи ні? Не знаю!» — «А у мене з чотирьох варіантів відповіді треба було обрати саме поетичну збірку Івана Франка. Але там, як на мене, було дві правильні відповіді, — скаржиться випускниця Наталя. — «Зів’яле листя» і «З вершин і низин». Також школярів збивали з пантелику і запитання про особисте життя відомих українських поетів та письменників. Та наразі учні лише звірятимуть відповіді. Офіційні результати доленосних тестів слід очікувати не раніше 30 травня, кажуть вони.
ДОВІДКА
По всій Україні у день проведення першого етапу незалежного тестування налічувалося 1888 «пунктів тестування», до роботи на яких залучили більш ніж 200 тисяч педагогів. Понад 6 тисяч представників близько 80 громадських організацій цього дня слідкували, аби ні учасники, ні викладачі не здійснювали порушень. А понад 512 тисяч учнів протягом трьох годин відповідали майже на дві тисячі запитань. Як запевняють освітяни, це було наймасовіше незалежне тестування, оскільки оцінювання знань з української мови і літератури є обов’язковим для всіх учасників. Та це лише початок, адже для складання тестів Міністерство освіти і науки України визначило 11 шкільних предметів. Загалом знання учнів перед вступом у вищі навчальні заклади перевірятимуть до 4 червня. Тим, хто не зміг із вагомих причин узяти участь у тестуванні вчора, дадуть другий шанс — скласти тести з 26 червня по 4 липня.