Із 2 квітня на 22 паркувальних майданчиках у центрі Києва почав діяти проект «Мобільне паркування», запроваджений міськдержадміністрацією. «УМ» уже писала, що для переходу на смс–паркування потрібно придбати спеціальний стартовий пакет у мережі автозаправних станцій «Лукойл–Україна» та «Кло», у кіосках «Союздрук», «Укрпошти», у касах Київського метрополітену та навіть у самих паркувальників. Вартість пакету становить 55 або 105 гривень, куди входять ваучер номіналом 50 чи 100 гривень відповідно та наліпка «мобільний зв’язок». Її закріплення на лобовому склі автомобіля і буде свідченням можливості водія розраховуватись за паркування шляхом відправлення смс–повідомлень на номер «516».
Цікаво, що час парковки вираховується похвилинно, що має здешевити водіям паркування. В середньому ж година стоянки автівки в центрі Києва коштує сім гривень.
Як розповів «УМ» начальник служби автоматизації «Київтранспарксервіс» Юрій Бурєєв, за двадцять хвилин до закінчення грошей на рахунку система поінформує водія спеціальним смс–повідомленням про необхідність поповнити рахунок. «Якщо виявляється, що процес сплати не запущений, ми викликаємо блокувальників, які знерухомлюють колеса авто. На шибці лобового скла залишаємо номер телефону: виклик для розблокування коліс коштує 100 гривень», — розповів Сергій, працівник однієї з парковок у центрі Києва.
Не оминули розробники цієї системи і можливості неполадок мобільного апарата. «Якщо з якихось причин для закінчення паркування ви не можете скористатися стільниковим зв’язком, існує «гаряча лінія», номер якої зазначений на скретч–картках. Там водій зможе дізнатися, як йому діяти далі», — зазначив пан Буреєв.
Утім новинка, так наполегливо рекламована керівництвом КМДА, приживається погано. Як розповіли «УМ» на двох паркінгах, із сотні водіїв користуються смс–паркуванням один–два.
Важливим моментом є і те, що «стартовий пакет» — це не сім–картка, а ваучер, який закріплюється за номером телефону власника автомобіля. Відтак мобільний оператор не має жодного стосунку до процесу паркування, а лише передає інформацію.
Цікаво, що в країнах Європи, де смс–паркування ввели вже досить давно, використовується трохи інша система сплати. «В Естонії паркування з мобільного запровадили чотири роки тому, — розповів «УМ» водій Ігор, який приїхав в Україну з прибалтійської держави. — Це дуже зручно і послугою користуються майже всі. Проте для цього не треба купувати ніяких стартових пакетів, а просто відіслати смс. У Києві ж смс–паркування дуже незручне. В Естонії кожен відсилає повідомлення своєму оператору, і той знімає гроші за парковку. У вас же треба витрачати додаткові кошти і час ще й на спеціальні скретч–картки».
До кінця 2008 року влада столиці планує ввести послугу смс–паркування по всьому місту. Та може передумають?..