Донедавна залізничний маршрут «Донецьк—Москва» обслуговував фірмовий поїзд «Донбас». Цю ж офіційну назву чомусь в останні роки отримав і «київський» швидкий, який, щоправда, донеччани досі вперто називають «Угольок». Та відтепер із назвами нарешті розібралися — новий фірмовий «московський» потяг отримав колоритну назву «Троянда Донбасу». Мабуть, як нагадування про той давно забутий період, коли Донецьк гордо звався «містом троянд».
Швидкий фірмовий потяг № 9-10 «Троянда Донбасу», що у вівторок відправився з вокзалу шахтарської столиці за маршрутом «Донецьк-Москва» у свій перший рейс, фахівці називають серйозним кроком до відродження залізничного транспорту. Адже, як повідомили «УМ» в Управлінні взаємодії з ЗМІ Донецької залізниці, досі за всі роки незалежності тут отримали всього сім нових пасажирських вагонів. А в цьому випадку йдеться про першу велику поставку 22 сучасних вагонів — 15 плацкартних, 5 СВ та 2 купейні. Вагони нового покоління виробництва ВАТ «Тверський вагонобудівний завод» (Росія) пройшли відповідну атестацію комісії «Укрзалізниці» на відповідність вимогам фірмовості.
«Всі вони, включаючи плацкартні, оснащені сучасними системами кондиціонування повітря, холодильниками, мікрохвильовими печами», — не без гордості розповів перший заступник начальника Донецької залізниці Сергій Болоболін. Ще одним «ноу-хау» спеціалісти називають те, що верхні полиці у плацкартних вагонах обладнані поручнями безпеки, а полиці в СВ при бажанні можна подовжити на 15 сантиметрів. Нині в Донецьку очікують надходження ще шістнадцяти сучасних вагонів, проте вже вітчизняного виробництва — ВАТ «Крюківський вагонобудівний завод», з яких сформують швидкий фірмовий поїзд, що нині курсує за маршрутом «Донецьк—Київ» і своєю «старою» назвою «Угольок» нагадує про справжні пахощі шахтарського краю.