54 дизайнери показали свої колекції сезону осінь–зима 2008—2009, і деякі так театралізовано віддемонстрували нові моделі, що важко й визначитися — лякає тебе такий образ чи приваблює.
Про моделей у намордниках і з догами на повідках у колекції Олексія Залевського «УМ» уже писала, далі слід відзначити показ Оксани Караванської, яка зробила колекцію в кольорах від останнього променя сонця до густої ночі й примусила моделей покидати подіум, залізаючи на височезну драбину. Фінальну крапку поставила модель із зачіскою у вигляді змії — перукарі салону В’ячеслава Дюденка перевершили самих себе. Позмагатися з Гальяно, очевидно, вирішила Наташа Глазкова, яка створила в колекції «Відображення» галерею образів від Жанни Д’Арк, амазонок, готичних і барочних персонажів аж до героїні «5 елементу» — космічна жінка у неї проходить через століття і виживає в тому вигляді, який дозволили обставини. Модель Ганна Симоненко вийшла у фіналі в блискучій металевій конструкції–броні зі шлейфом–хвостом, і це був доволі драматичний образ. Цікаво, що вісім складно скроєних суконь Глазкової із дорогого шовку благородних кольорів уже відклали собі клієнтки дизайнера.
Вікторія Гресь для своєї першої лінії Victoria Gres by Gres вибрала тему декабристок, тому і образ, і музика відповідали стилістиці початку XIX століття — ніжні «дівочі» коктейльні сукні із завищеною талією, пальта з коміром і стійкою та ледь акцентованою лінією грудей, скромна довжина за коліно, а поєднання полотен двох забарвлень у трикотажних об’ємних сукнях посилювали відчуття благородної скромності ще й орнаментами, які Вікторія Гресь «напринтувала» з івановських ситчиків XIX століття.
Олена Іванова вперше зробила колекцію для власної марки Ivanova. Кажуть, інвестор дав цілковиту свободу творчості дизайнерці, тільки попросив, щоб колекція не була нудною — Олена й розстаралася: на футболках і трикотажних блузонах написала цитати з пісень Алли Пугачової, на моделей одягла руді перуки, а стьобані клатчі «застібнула» на вінілові грамплатівки улюбленої співачки.
Ретроатмосферу навіяли і моделі, які на зорі української незалежності були першими зірками модельного бізнесу — Маша Манюк, Лілія Кузнєцова і молодша, але теж із зоряного складу, Наталя Надточей. Юлія Айсіна своєю колекцією боролася з наркоманією, тому й насипала на подіумі «кокаїнову» доріжку, Андре Тан, надихнувшись у Парижі імпресіоністами, влаштував Монмартр — розсадив на подіумі художників, і за час показу вони намалювали пару десятків портретів глядачів.
Христина Бобкова посадила на подіум чоловіків, які нібито в лаунж–барі розглядають дівчат–відвідувачок — окидають їх оком із ніг до голови, з принтів на колготках до застібок на вечірніх сукнях.
Віктор Анісімов, який, за чутками, збирається перебратися з Донецька до столиці, зробив для ТМ WAWA абсолютно лондонську чоловічу колекцію, дуже «молоду» за духом, а головною темою були льотчики і космонавти — їх у смішній, зворушливій манері намалювала для футболок і трикотажу художниця Женя Гапчинська.
Сьогодні буде головна інтрига UFW — проект «Нові імена», серед яких щороку вибухає хоча б одна «бомба», і дві зірки, покази яких завжди очікують не тільки клієнти, а й самі дизайнери — Олександр Гапчук і Лілія Пустовіт. Детальний «розбір польотів» і трендів читайте в найближчих номерах «УМ».