Ще й весна толком не прийшла в місто, ще й куплені до нового сезону речі лежать не розпакованими, ще інколи перед довгими прогулянками роздумуєш (а може, зимові?), а на українському тижні прет–а–порте уже показують модний одяг сезону осінь–зима 2008–2009.
Офіційно Ukrainian Fashion Week почався з вівторка — вечірка–відкриття з обов’язковим елементом дрес–коду — капелюшками, спецпоказ Ольги Громової у середу і щільний графік дефіле, починаючи з четверга.
На подіум викликаються
У цьому графіку вразили кілька речей. Те, що Тиждень відкриває не колекція Пустовіт — Ліля якраз його закриває, причому вперше під маркою Poustovit (десятирічний контракт із компанією Nota Bene не пролонгували).
Те, що більшість імен у графіку — хоч і знайомі фахівцям, але дуже молоді.
Цією весною не показуються Олена Голець, Роксолана Богуцька, Діана Дорожкіна, Наталя Соболєва — Людмила Веронська, Тетяна Іващенко, Христина Гусіна (схоже, вона закінчила дизайнерську кар’єру), Автанділ Цквітінідзе, Олеся Теліженко (але вона бере участь у шоу–румі), Юрій Варивода. У кожного свої вагомі причини, але у 80 відсотках випадків дизайнери віддали перевагу розвитку власного бізнесу перед участю в UFW.
Гресь і джинси
Отже, в четвер відкривала Ukrainian Fashion Week колекція Victoria Gres Denim. Революцію в джинсах знана дизайнерка не зробила — «джинси вони і є джинси — дві штанини, пояс і кишені», і чесно про це сказала. В цій колекції переважали темно–сині і чорні джинси зі сріблястим напиленням, які сиділи на фігурі, мов прорезинені. Традиційно в рамках другої лінії Вікторія показує цікаві образи на «джинсовій основі», цього разу вона відійшла від своїх ретро–романтичних образів і створила спортивну колекцію, правда, теж з елементами ностальгії. Яскраві джемпери з контрастними смужками і лампасами, короткі спортивні курточки — шкіряні і текстильні, декоровані цифрами, шевронами, своїми логотипами, золотисті і сріблясті олімпійки, а щоб жінка залишалася жінкою навіть в автоперегонах, дизайнер запропонувала ніжні шифонові блузи з широкими рукавами, але «сховала» їх під трикотажні майки, елегантні стьобані куртки з коротким рукавом і жакетики–болеро з гіпертрофовано об’ємними плечима.
Головні аксесуари — пластичні трикотажні шоломи, кольорові шкіряні рукавички «без пальців», на ноги — кросівки і борцівки. Фінальною «ягідкою на торті» був відомий автогонщик Олексій Мочанов.
Retro–Future з Москви
Після Гресь показувалася Світлана Тегін — киянка, яка довго живе в Москві, але послідовно бере участь у UFW. «Наші речі продаються в Києві тільки в двох магазинах, на відміну від Москви, але на UFW дуже хороша атмосфера, дуже хороша організація, і в Україні є перспективи, тому ми тут» — відповідає Світлана на запитання, чи є сенс витрачати гроші на дефіле, якщо комерція в Україні просувається не надто успішно.
Боюсь, що для Українського тижня моди її участь важливіша, ніж для неї самої, адже колекція Тегін Retro–Future була беззаперечним фаворитом першого дня. Світлана показала колекцію, до якої найкраще пасує слово «прекрасна» — зворушливий, тендітний образ жінки–імли, жінки–фата–моргани, але як крізь фантастичні шифонові сукні–манто просвічували жорсткі сукні–основи, які чітко тримали силует, так і крізь ніжність цієї жінки світився її внутрішній стрижень. Із минулого Тегін взяла знаменитий силует Крістіана Діора із жіночними рукавами–дзвонами, короткі скромні пальта прямого силуету, додавши до чорного сукна білу хутряну горжетку, зворушливі круглі комірці, які зав’язуються поверх сукні. Із сьогоднішнього дня — авангардну геометрію, галіфе і актуальні комбінезони, але трикотажні, посадила трикотажні сукні на смужки шкіри, які тримають потрібну форму, додала міні–спідниці.
Найкрасивіші в колекції шифонові сукні–манто, прикрашені перлами, виглядають і поза часом, і водночас сучасно. Основні кольори колекції — білий і чорний, сірий — колір пилу, рожевих перлів, беж, фуксії і ніжно–жовтий — тільки підкреслюють основну кольорову магістраль, головна несподіванка — поєднання прозорої органзи і хутра, аксесуари — вінтажні окуляри відомих марок 50—60–х років із власної колекції.
Не просто Львів
О 9–й вечора показувалась Олена Даць, яка за два роки участі в UFW із категорії «перспективна і цікава» перейшла в розряд «обов’язково треба подивитися». Шовк із принтами, побудованими на фрагментах чорної карпатської вишивки, який у минулій колекції викликав фурор самою своєю фактурою, цього разу давав відчуття повтору і відсутності новизни. Хоча Олена поєднала його в складні композиції з костюмною вовною, трикотажем з необробленими краями, з бурштиновою фурнітурою.
Олена Даць — яскрава представниця львівської школи моделювання, а це значить, що простий крій клієнткам тільки сниться. Крім того, що її сукні, ділові костюми — асиметричні і скроєні по косій, вони ще й будуються навколо кола — і спідниці з заокругленими краями, і шорти, і поли суконь, і рукави, в окремих моделях простежується улюблена фішка дизайнера — складання, любов до орігамі. Діловий блок — сукні, сарафани — закриті спереду, з вікритою спиною, костюми з акцентованими плечима Олена пропонує використовувати як трансформери, коли трохи змістиш рукав, і він може перетворитися на спідницю чи кишеню. Довгі сукні — асиметричні, складно кроєні й дуже пластичні. Білі ажурні колготи у поєднанні з діловим костюмом нагадують 60–ті і стиль «секретарка».
Дрес–код Залевського
Олексій Залевський пройшовся по дрес–коду, так і називається його нова колекція. Він — знавець правил і бунтар, тому проти дрес–коду бунтує грамотно — шоковим методом. На ділі це означає поєднання в одному дефіле двох ліній — демократичної другої Z zalevskiy з футболками і трикотажем із мопсами й ексклюзивної першої Zalevskiy, де блискучі вечірні сукні, лакові куртки і спідниці, і в результаті — абсолютний кітч. Наприклад, для офісу Олексій пропонує пишну твідову спідницю з принтами гончих по подолу.
Але чекайте, хіба це головне в показах Олексія Залевського? Ні, звичайно, сам показ. Уявіть, на подіумі — камерний оркестр «Київська камерата», у музикантів вибілені обличчя і волосся, моделі виходять на подіум у намордниках, на голові у дівчат гострі шпичаки, що навіюють думку про Статую свободи, ошийники з повідками як аксесуар. А потім моделі виводять на подіум справжніх псів — без намордників. «Собаки кращі за моделей хоча б тому, що не ставлять дурних запитань», — каже Залевський. Він так яскраво обставляє свої та чужі, якщо добре попросять, дефіле, що за талант постановника йому можна пробачити все. Мабуть, він усе–таки найкращий постановник.
* * *
Учора був мікс із німецького функціоналізму Аnnette Gortz, одеської ексцентрики Лариси Лобанової, пошуків сучасної адекватності Світлани Бевзи, відточеної стильності Ірини Каравай. Попереду ще чотири дні, і «УМ» продовжує прискіпливо стежити за прогресом української моди.
ВІДОМІ ГОСТІ
У перший день UFW в експоцентрі AССО International, що в Пушкінському парку, відзначилися модниці й модники з секретаріату Президента — Лариса Мудрак і Валентина Руденко, Олег Рибачук із дружиною, власниця найдорожчого лондонського особняка Олена Франчук, світські діви Вольнова і Монро, Ірина Білик із Дікусаром, Олесь Довгий, художники Ілля Чичкан і Маша Шубіна, екс–«віагра» Аня Сєдокова та інші світські персонажі, яких «відловлює» в кулуарах Катя Осадча.