Минулої осені низка вітчизняних авіаційних компаній висловила занепокоєння щодо можливого включення всіх українських повітряних перевізників до «чорного списку», який складає Європейський Союз через конфлікт навколо компанії «Українські середземноморські авіалінії», що мала проблеми з безпекою та якістю польотів.
В ЄС існує програма оцінювання безпеки іноземних авіакомпаній (SAFA). Найбільшою санкцією у рамках цієї програми є включення авіакомпаній до так званого «чорного списку». У цьому випадку, за певних умов, авіакомпаніям забороняється здійснювати польоти до країн ЄС, що, звісно, авторитету не додає.
У випадку з UMair ситуація була набагато складніша, авіаційна влада Італії та Німеччини заборонила здійснювати рейси до цих держав. У свою чергу, Державна авіаційна адміністрація України припинила дію сертифікату експлуатанта авіакомпанії ВАТ «Українські середземноморські авіалінії», враховуючи велику кількість відхилень від нормативної бази, невиконання норм безпеки польотів, а також те, що фінансово–економічний стан авіакомпанії залишається важким.
Господарський суд Києва провадить справу про банкрутство «Українських середземноморських авіаліній», розпочату наприкінці січня.
Днями, відповідно до розміщеного оголошення у одному з офіційних видань, компанію майже оголошено банкрутом. Ліквідатором банкрута і розпорядником майна призначено відповідного арбітражного керівника.
А ще недавно питома вага авіакомпанії в загальному обсягу перевезень пасажирів українськими компаніями становила 8,3 відсотка. Вийшов обрізаний політ через власну недбалість.