Локомотив потягне 6000 тонн

23.02.2008
Локомотив потягне 6000 тонн

Українське диво нового тисячоліття починає підкорення світового ринку з країн СНД.

У холдинговій компанії «Луганськ­тепловоз» закінчила роботу солідна експертна комісія, яка оцінила не те щоб нову, але досить ґрунтовно модернізовану машину — вантажний магістральний тепловоз 2ТЕ116У.

До того луганський завод мало не чотири десятиліття випускав локомотив, що непогано зарекомендував себе на залізницях Радянського Союзу, — 2ТЕ116 (усього за цей час було випущено 3500 секцій). Минулого року перед конструкторами і технологами було поставлено завдання: на базі 2ТЕ116 створити потужнішу і більш насичену електронікою машину. Це було виконано, як вважають заводчани, у рекордно короткі строки. У жовтні 2007–го перший локомотив нової серії був готовий, а щойно вже завершилися його випробування. У них узяли участь не лише українські фахівці, а й представники російських підприємств та установ. Зокрема, й Всеросійського науково–дослідного інституту залізничного транспорту. Очолював комісію заступник начальника Департаменту технічної політики Російських залізниць Давид Кіржнер.

За час випробувань було досліджено не багато не мало — аж 102 параметри нового тепловоза. У порівнянні зі своїм попередником він став потужніший на 20 відсотків; значно підвищено тягову силу. Тепер локомотив здатний тягти состави вагою 6 тисяч тонн. Усі процеси, що відбуваються всередині машини і деякі — ті, що ззовні, контролює бортовий комп’ютер. Та, мабуть, найбільш принциповим стало те, що, в порівнянні з машинами радянської доби, в новій передбачено максимально комфортні умови для роботи машиністів.

Щодо можливих обсягів закупівель нових машин можна робити приблизний висовок зі слів представника НДІ залізничного транспорту Євгена Косова, який назвав існуючу потребу державного перевізника Росії приблизно в тисячу магістральних тепловозів. І додав, що, «крім самих залізниць, у нас з’являється ще багато приватних залізничників, які теж хочуть мати в себе достатньо високого рівня машини». Замовлення Російських залізниць на цей рік становитиме 110 машин; якщо на оновлений 2ТЕ116У знайдеться приватний покупець — ще більше. А крім того, дивлячись на російських колег, ним зацікавляться й інші залізничники колишнього СРСР.

Приймальна комісія після детального обговорення ухвалила рішення про серійне виробництво нового локомотива.