«Ні експертиментам над перевізниками!» — із такими гаслами дороги столиці заблокували приватні перевізники в рамках Всеукраїнської акції протесту. Основними вимогами обурених водіїв було скасування запроваджених у травні минулого року узгоджень для нерегулярних перевізників і введення у вересні минулого року повної заборони на експлуатацію переобладнаних під пасажирські вантажних автобусів.
Учорашній ранок у столиці почався зі звичних заторів: кияни, які живуть на Лівому березі, не могли вчасно дістатись на роботу на Правобережжя, а рух у центральній частині міста о десятій годині ранку був заблокований. Основними винуватцями заторів стали самі водії, яких вивели на вулиці міста Профспілка перевізників України та Профспілка таксистів. Як повідомив голова Профспілки таксистів України Василь Попик, на акцію протесту з’їхалося понад 10 тисяч водіїв. Більше двох тисяч автобусів заблокували дорогу з майдану Незалежності в напрямку Кабінету Міністрів, де й відбувались основні акції протесту.
На лобовому склі кожної «маршрутки» виднівся видрукуваний напис: «Страйк». Приїхали до столиці страйкарі зі всієї України: були тут перевізники зі Львова, Луцька, Черкас, Дніпропетровська, Умані, Луганська, Рівного, Ужгорода. «Ми приїхали сюди ще о другій ночі, — розповідають водії маршруту «Умань–Київ». — Готували цей страйк вже півроку. Ну хіба ж так можна працювати? Нам заборонили возити пасажирів у переобладнаних вантажних мікроавтобусах, а за непослух стягують великі штрафи. Окрім того, нас не влаштовують «узгодження», так звані дозволи на пасажирські перевезення на замовлення». Як розповіли уманські водії, аби взяти такий довзіл, їм доводиться їхати 200 кілометрів з Умані до Черкас, в обласне управління транспорту. «Нам потрібно набігатись, щоб поставити вісім печаток, аби два дні на тиждень мати можливість повезти людей на весілля!» — обурюються водії.
Найцікавіше, що попри заборону уряду на здійснення пасажирських перевезень на переобладнаних автобусах, видані водіям ліцензії на переустаткування і дотепер чинні. «У нас на маршруті 170 машин, а лише одна з них — оригінал! Кожен другий має ліцензію на перевезення пасажирів на таких автобусах. Держава нам 15 років дозволяла переобладнувати ці автобуси, а тепер в одну мить все перекреслили! — розповідає Микола Тесняк, водій маршруту «Київ—Кременчук». — От моя ліцензія дійсна до 2012 року. Я ж узяв у кредит машину, заклав квартиру... А продати машину тепер не зможу, кредит не виплатив же! Та вона тепер нікому й не потрібна!».
«Це комусь явно вигідно. Хтось із депутатів «прибрав» собі вітчизняний автобусний завод і тепер нас підтискають купувати нові авто. А що робити з нашими, за які ми ще кредит не виплатили?» — твердить «УМ» рівненський водій Сергій. Тож перевізники налаштовані рішуче і страйкуватимуть під Кабміном до задоволення всіх своїх вимог. «От зараз президент Спілки перевізників України Богдан Ляшук перебуває на нараді в Кабміні, і якщо вони не виконають наші вмоги, то будемо блокувати місто!» — заявили водії маршруту «Київ—Умань».
Та ближче до обідньої пори перевізникам таки вдалося домовитись з владою. «На нараді з урядовцями всі вимоги були задоволені, — повідомив під стінами Кабміну Богдан Ляшук. — Ми домолись, що Мінтрансзв’язку завтра до дванадцятої години подасть пропозицію про скасування заборони використання переобладнаного транспорту для пасажирських перевезень та скасування самого узгодження. Тож завтра на урядовому комітеті все буде вирішено».
ДО РЕЧІ
Через 8 місяців замість «маршруток» на дороги Києва планують випустити 500 нових комунальних автобусів. Про це позавчора під час зустрічі з Леонідом Черновецьким повідомив генеральний директор КП «Київпастранс» Микола Ламбудський, обговорюючи проблему з неякісним обслуговуванням киян маршрутними таксі. Щоб купити нові автобуси, з бюджету міста необхідно виділити близько 100 мільйонів гривень.