Щоправда, в цю суму не включено перестановку інженерних мереж, компенсацію господарям за вилучені земельні ділянки і спорудження, а також компенсація за втрату сільськогосподарських угідь.
Київська обласна рада постановила, що друга кільцева дорога буде пролягати через вісім районів Київської області: Васильківський, Вишгородський, Бориспільський, Броварський, Бородянський, Києво–Святошинський, Макарівський та Обухівський. Загальна довжина великої кільцевої дороги — близько 212 км. Крім того, планується побудувати два мости через Дніпро, а також ще 40 мостів, шляхопроводів і транспортних розв’язок.
Найболючіше питання — вилучення тих земельних ділянок, через які має пролягати нова дорога. Адже з 2 тис. га землі, на якій проляже дорога, 1,2 тис. га перебуває в приватній власності, а їх вилучення не узгоджене з законом. Яким чином буде видано компенсацію, у якому порядку, до кінця ще не вирішено.
Розробляють план створення придорожньої інфраструктури. Зокрема, до цього проекту залучено експертів німецької компанії GTZ та англійської Moushel. За словами експертів, цей проект надзвичайно важливий не лише для Києва, а й для України в цілому. Адже нова кільцева передбачає і транспортне розвантаження Києва, і поєднання трьох міжнародних транспортних коридорів.
Песимістичним моментом є традиційний брак коштів. Зрозуміло, що держава таких коштів дати не може, щоб залучити інвесторів — потрібен час. Крім того, щоб побудувати нову кільцеву дорогу, потрібно п’ять річних бюджетів «Укравтодору». Чи встигнуть будівельники до 2012 року завершити половину проекту, як планувалося, — покаже час.
Ольга ГЛАДКОВСЬКА