У розшуку горобець хатній: кількість маленьких пташок помітно скоротилася у містах
Чи знали ви, що в нас є Українське товариство охорони птахів? >>
Пастельна класика від Валентино.
45 основних і «гостьових» дефіле, безліч зіркових моделей на подіумі і глядачів у залі, дебют 37–річної француженки Анне–Валері Аш і цікаві колекції давно відомих будинків моди («Крістіан Діор», «Шанель», «Живанші», «Жан Поль Готьє», «Крістіан Лакруа», «Версаче»)... Усього цього на тижні високої моди в Парижі ніби й не було. Всі попередні події «откутюрної» паризької триденки (саме стільки насправді тривав «тиждень») затьмарила головна, вона ж фінальна імпреза: останній показ колекції італійського дизайнера Валентино Гаравані.
«Пізно увечері 23 січня Мода померла», — написали у своїх статтях з цього приводу модні критики зі старої когорти. «Світ моди зруйнований. Я чужий у тому, що від нього залишилося. У цьому новому світі занадто багато бізнесу і занадто мало творчості», — сказав сам маестро за кілька днів до того в інтерв’ю римській газеті «Мессаджеро».
Мабуть, це все–таки перебільшення, але факт залишається фактом: із відходом Валентино не лише у високій, але в моді взагалі завершено еру класичної елегантності. Безперечно, і Донателла Версаче, і Кароліна Еррера чи Майкл Корс можуть успішно створювати моделі у класичному стилі а ля Діор чи Коко Шанель, але це вже не те. «Батьки моди», до яких належить і 75–річний Валентино, творили її не «під канони класики», а за покликом душі. Частково вірними цій традиції залишаються ще Карл Лагерфельд і Джорджіо Армані, але їм теж уже залишилось недовго.
Свою першу колекцію майстер представив публіці ще в 1959 році. По–справжньому талановитого дизайнера помітили пізніше, коли у 1962–му Валентино увірвався в моду зі своїми кашеміровими пальто й довгими білими рукавичками. А потім він пошив унікальні, суто «валентинівські» червоні сукні, з якими досі асоціюється ім’я Валентино Гаравані. Клієнтками цього кравця були найвідоміші «ікони стилю», зокрема легендарні Жаклін Кеннеді та Одрі Хепберн.
Попрощатися з дизайнером у музей Родена, де проходив його фінальний показ, прийшли Ума Турман, Клаудія Шиффер, Єва Герцигова і ще чимало зірок шоу–бізнесу, монарших осіб та просто шанувальників її величності Моди. Стоячи, вони довго плескали в долоні — не хотіли відпускати. А Валентино, прощаючись, пустив сльозу. «Для мене це були неймовірні роки, і навряд чи вони повторяться. Але я вирішив, що час залишити світ моди. Як кажуть англійці, «треба йти з вечірки, поки вона в розпалі», — пояснив маестро.
Тепер він збирається присвятити залишок свого життя мандрам. Однак остаточно з дизайном усе ж не пориває. За словами Валентино, він готовий на співпрацю, скажімо, з театрами, де костюми — теж частина мистецтва, а не ремесло.
Як зазначають усі без винятку критики, Валентино залишив моду на злеті свого таланту, й остання його колекція це тільки підтвердила. Вишукані костюми у стилі Жаклін Кеннеді, розкішні вечірні сукні в теплих пастельних тонах — одягнувши таке вбрання, кожна жінка почуватиметься королевою. До слова, для дефіле маестро відібрав переважно слов’янських моделей, серед яких, зокрема, були наші Сніжана Онопка та Анна Чиж. А на завершення привітати маестро вийшли понад 30 манекенниць у його коронних червоних сукнях.
Із відходом Гаравані модний будинок «Валентино» не закривається — тепер ним керуватиме 35–річна дизайнерка Алессандра Факінетті, яка раніше очолювала дім «Гуччі». Власне, марка «Валентино» вже давно не належить її творцеві — вперше однойменний будинок моди був проданий у 1998 році й відтоді поміняв кількох власників. Тепер він належить британській інвестиційній компанії «Перміра», яка, за чутками, виклала за таку честь аж 2,6 мільярда євро. Не дивно, що нові власники дбають насамперед про прибуток, а не творчість...
Чи знали ви, що в нас є Українське товариство охорони птахів? >>
Леонардо Ді Капріо — один із найвидатніших акторів нашого часу. >>
Фінал Дитячого Євробачення відбувся у суботу, 16 листопада й перемогу здобула Грузія. >>
На аукціоні Sotheby's в Гонконгу картину американського експресіоніста Марка Ротко "Без назви (Жовтий і синій)" продали за 32,5 млн доларів. >>