Перебуваючи у Рівному, віце–прем’єр–міністр України Іван Васюник виступив за різке обмеження на телебаченні реклами алкоголю й тютюну та заборону їх зовнішньої реклами, зокрема, на біг–бордах. На думку віце–прем’єра, рекламу тютюнових виробів та алкогольних напоїв на українському телебаченні слід транслювати лише після 24–ї години. Як повідомляє прес–служба Рівненської обласної державної адміністрації, про це пан Васюник заявив на заключному етапі обласних громадських слухань на тему «Проблеми моралі та духовності молоді на Рівненщині: вплив інформаційного простору на формування особистості».
За результатами слухань було висунуто низку вимог до Верховної Ради України та уряду, зокрема, заборонити зовнішню рекламу алкоголю та тютюну. Найближчим часом усі озвучені вимоги, пропозиції та ініціативи буде систематизовано та винесено на розгляд уряду.
Цікаво, а як поставилися до ініціативи ті, хто вже не один рік «воюють» із поширенням «легальної отрути»? Як розповів «УМ» координатор Коаліції громадських організацій та ініціатив «За вільну від тютюнового диму Україну» Сергій Гончар, заборона реклами алкоголю й тютюну на телебаченні до 24 години — це дуже прогресивний крок для нашої держави. І було б чудово, якби це рішення ухвалили на найвищому рівні, але... недостатньо для істотного скорочення кількості дітей, підлітків та молоді, які палять і зловживають спиртним. «Світова практика свідчить, що ефективною буде тільки повна заборона реклами цієї продукції. Всюди! — розповідає Сергій Гончар. — Адже в бюджеті кожної компанії — виробника тютюну чи алкоголю — щороку закладаються кошти на рекламу. І гроші в будь–якому разі витратять якщо не на один вид реклами, то на інший. Скажімо, закон заборонив рекламу тютюну на телебаченні — весь ресурс пішов на біг–борди. Заборонять зовнішню рекламу — грандіозні суми підуть на рекламу в магазинах».
Аналогічну позицію має співробітник програми з контролю над тютюном представництва ВООЗ в Україні Костянтин Красовський. За словами фахівця, кожна ініціатива українського уряду про обмеження реклами тютюну й алкоголю гідна схвалення. Але доки в законах залишатимуться шпарини, рекламодавці будуть крізь них пролазити. Так, за законом, пиво взагалі не вважається алкоголем, тож його можна рекламувати де завгодно і скільки влізе, хоч у дитсадку плакати розвішувати. А які це має наслідки, найкраще можуть розповісти медики...
«На мою думку, реклама тютюну й алкоголю повинна бути лише у фірмових магазинах, куди не зайдуть підлітки, та у спеціалізованих виданнях на кшталт «Тютюн–алкоголь», і все, — говорить Костянтин Красовський.