«У минулому році на дорогах України внаслідок ДТП загинуло близько десяти тисяч людей і майже 78 тисяч отримали травми. Такого збільшення аварійності Україна не знала, принаймні ті 26 років, які я працюю у МВС!» — переконаний новопризначений керівник Департаменту ДАІ Сергій Коломієць. Генерал, що вже керував ДАІ у 2005—2006 роках, негайно взявся наводити порядок на дорогах. Лише за тиждень оперативно–профілактичного «відпрацювання стану безпеки на дорогах, уже позбавлено прав керування понад чотири тисячі осіб. Крім цього, суди винесли майже 9 тисяч постанов про накладення штрафу на водіїв–порушників. Ще близько 11 тисяч справ залишаються в судах на розгляді.
За словами пана Коломійця, загалом працівники ДАІ виявили майже 170 тисяч порушень (у тому числі понад 7,5 тисячі фактів керування транспортними засобами в нетверезому стані, з них 79 припадають на водіїв «маршруток» та автобусів!). На розгляд судів передано 31 тисячу протоколів за порушення, які безпосередньо є причиною ДТП. Отже, показники аварійності та смертності на дорогах у січні, порівняно з аналогічним періодом минулого року, різко знизилися, стверджує пан Коломієць.
Місячник ДАІ триватиме до 10 лютого, але Сергій Коломієць каже, що ця жорстка перевірка не є «якоюсь разовою акцією», навпаки, Державтоінспекція відпрацьовує нові методи роботи. Якщо ця спецоперація буде успішною, патрульні автівки мобільних груп ДАІ обладнають відеокамерами, які відстежуватимуть спілкування порушника з правоохоронцями. Співробітникам цих мобільних груп значно підвищать заробітну плату й, за словами керманича ДАІ, їх і надалі будуть «перетасовувати» й «кидати в чужі регіони», щоб позбутися проблеми «кумівства» на постійних маршрутах патрулювання.
Нині ж відпрацюванням охоплені не лише обласні центри, великі міста та магістральні шляхи, а й райцентри та автодороги місцевого значення. На 157 постах та 10 тисячах маршрутах патрулювання цілодобово несуть службу 6 тисяч працівників ДАІ.
У МВС не вважають, що інспектори ДАІ безпідставно вилучають посвідчення у водіїв без рішення суду. Заступник міністра внутрішніх справ Олександр Савченко посилається на ст. 260 Кодексу про адміністративні правопорушення, згідно з якою «сержанти Петренки» мають право вилучати водійські права у порушників на місці, після чого разом із протоколом скеровувати їх до Феміди, яка й вирішуватиме остаточно, чи повертати їх власнику чи ні. Суди позбавляють прав лише за грубе порушення: проїзд на червоне світло, виїзд на зустрічну смугу, проїзд на пішохідний перехід, керування авто в нетверезому стані.
«Ми сьогодні намагаємося довести порушникам, що є наше право застосовувати заходи до них. Бо раніше, маючи всі законні підстави, ДАІ дещо самоусунулася від виконання своїх службових обов’язків, — розмірковує генерал Савченко. — От я їхав на роботу, і у Вишгороді машина несеться на швидкості 120 км за годину і збиває жінку на пішохідному переході. Хотілося не просто дати йому по шиї, але, так сказати по–народному, просто розмазати його по стінці!».
А ТИМ ЧАСОМ…
На Тернопільщині лише за один день співробітники житомирського ДАІ затримали 67 нетверезих водіїв, серед яких були й високопосадовці обласного рівня. За словами начальника облуправління міліції Тернопільщини Віталія Максимова, затримані чиновники до нього по допомогу не зверталися. На його думку, варто не лише збільшити штраф за керування авто в нетверезому стані до 2,5 тисячі гривень (як нині пропонує секретаріат Президента. — Ред.), а й конфісковувати авто. «Тоді навіть власники джипів задумались би», — вважає пан Максимов.
Натомість в Одесі винуватцем великого ДТП, у результаті якого загинула людина і було розбито більше десяти автомобілів, виявився син заступника голови Одеської облради Фелікса Петросяна — 18–річний Фелікс Петросян. За даними обласного ДАІ, хлопець керував своєю «Тойотою Прадо» в стані алкогольного сп’яніння, пише «Газета по–одеськи». Впливовий батько винуватця ДТП до завершення слідства відмовляється від коментарів і погрожує ЗМІ судовими позовами. 28–річний водій «Деу Ланос» Володимир Рошко, в автівку якого врізалась «Тойота», загинув на місці.