Невдовзі українські цукерки в Білорусі подорожчають. Вони заполонили ринок, а отже, ущемляють інтереси національного виробника, стверджує Мінекономіки Білорусі. Водночас чимала кількість на ринку російських солодощів Мінськ чомусь не лякає, й антидемпінгове розслідування проти росіян не розпочато.
Антидемпінгове розслідування щодо імпорту карамельної продукції з України Білорусь розпочала ще в січні 2007 року. Лобістом такого розслідування від імені кондитерських підприємств Білорусі виступив концерн «Бєлгоспіщепром». Отже, згідно з недавнім рішенням уряду Білорусі, невдовзі українські солодощі подорожчають: шоколадні — на 23,9 відсотка, карамелькові — на 11,7. Антидемпінгове мито буде дійсним три роки.
Білоруська кондитерська галузь і справді зараз «не в мажорі». 2005 року, на вимогу російського холдингу «Об’єдіньонниє кондітери», було заборонено експорт до РФ цукерок тих марок, які мали популярність ще в Радянському Союзі й у нову епоху стали вже брендами. Таким чином, білоруські шоколадки «Альонка» з усміхненою провінційною дівчинкою у хусточці та «Ведмедики на Півночі» втратили більшу половину своїх споживачів, а поставки солодощів до Росії скоротилися відтак більш ніж удвічі. Білоруси, звісно, почали терміново реєструвати в сусідній країні нові назви для тих самих шоколадок «Альонка» та заборонених «хітових» цукерок, проте виправити ситуацію за два роки не вдалося — галузь все одно лишається «у мінусі».
Крім того, погіршує життя білоруським виробникам значний імпорт російських цукерок. Так, минулоріч у країні було продано 52 тисячі тонн цукерок місцевого виробництва і 50 тисяч тонн — Made in Russia. На цьому тлі не вельми зрозумілим є підвищення мита на українську солодку продукцію, адже у 2006 році Україна реалізувала в Білорусі лишень 4 тисячі тонн цукерок, а минулоріч — на пару тонн більше. Шкодують за подорожчанням українських солодощів прості білоруси — ласощі від «Рошену» та АВК тут полюбляють, та й коштували вони до підвищення мита не дорожче за місцеві цукерки.