«Рік Росії в Україні був ефективним, рівень товарообігу — вражаючий», — так прокоментував підсумки Року Росії в Україні мер Москви Юрій Лужков на зустрічі в Київській міській адміністрації. За словами мера білокам'яної, за останні 2 роки (маються на увазі Рік України в Росії (2002) та Рік Росії в Україні (2003) важливими були взаємостосунки в науковій сфері, зокрема обмін досвідом між академіями й університетами.
У подальші кілька років співпраця між обома містами буде поглиблюватися згідно з протоколом про співробітництво між київською владою й урядом Москви на 2003—2005 роки, що був підписаний у Москві торік 19 березня. «Київ для нас — стратегічний партнер», — безапеляційно підтвердив серйозність намірів Лужков. Зокрема, Київ уже виділив Москві 10 гектарів землі для будівництва житлово-комунального комплексу, що його тут спорудять будівельні організації з Росії протягом наступних 1,5-2 років. Наразі підписуються й оформляються відповідні документи. Москвичі, у свою чергу, ухвалили рішення про виділення землі в престижному районі Куркіно — для будівництва киянами такого ж комплексу. Окрім цього, відпрацьовуються проекти будівництва Московського мікрорайону в Києві і Київського — у Москві. Не виключено, що «московскіє дома» в Києві — це будуть багатоповерхові хмарочоси понад 30 поверхів заввишки. Адже Москва вже має щодо цього досвід, на відміну від Києва, де перші 30-поверхівки тільки-но споруджують на Троєщині.
За досвідом російської столиці Київ планує також збудувати легке метро. Лінія довжиною у 14 кілометрів проляже від Південної Борщагівки до Центрального залізничного вокзалу, повідомив міський голова Києва Олександр Омельченко. Причому, збудувати її планують за два з половиною роки. «Весь цивілізований світ йде по повітряному надземному метрополітену», — мотивує таке рішення Омельченко. П'ять станцій легкого метро з минулого року успішно діють у Москві, яка, за словами Лужкова, готова обмінятись із Києвом досвідом будівництва надземного метро. У білокам'яній за його допомогою вдалося суттєво вирішити транспортну проблему, зокрема «розібратися» з автомобільними пробками. З огляду на успішний досвід Лужков нещодавно запропонував президенту Росії Володимиру Путіну розглянути питання будівництва легкого метро між Москвою і Санкт-Петербургом. За словами московського мера, монорейка розвиває швидкість до 550 км за годину й у такий спосіб може цілком замінити авіатранспорт, повідомляє «Обозреватель».
Ложкою дьогтю у співпраці зі «стратегічним партнером» для москвичів став Київський завод «Авіант», де росіяни планують придбати тролейбуси. Але з останніми в росіян виникли труднощі (які саме, пан Лужков не уточнив). «Якщо заводчани і надалі поводитимуться так, в нас не буде бажання купувати у них техніку», — зауважив Юрій Лужков. До речі, від тролейбусів цього підприємства вже відмовився й Київ. За словами мера української столиці, Київ з 1 січня поточного року також припинив закупівлю цих тролейбусів, рекомендував «Авіанту» зняти їх з виробництва, як неефективні й приступити до випуску нових тролейбусів, які відповідали б сучасним вимогам. «Авіант» цього року має завершити розробку нового тролейбуса сучасного типу — низькопольного, екологічно безпечного і більш економного щодо споживання електроенергії. Замовлення і закупівлі тролейбусів Києвом будуть припинені, доки модель тролейбуса не буде удосконалена.