Жодне місто в нашій країні не розширюється так швидко, як Київ. І, напевно, через жодне не пролягає така кількість «караванних» шляхів, якими щодня до міста або транзитом в’їжджають сотні дальнобійних «фур» і тисячі легковиків. Тим часом у години пік рух у столиці паралізовано: за підрахунками фахівців, середня швидкість міського «трафіку» у такі години — півторадва метри за хвилину. Навряд чи це прийнятно для європейського міста, яке прагне приймати в себе турнір «Євро2012», тож до цієї дати керівництво області планує розвантажити Київ — збудувати велику об’їзну дорогу. «Наша мета — якнайбільше зупинити потік транспорту ще на під’їздах до міста», — сказала «губернатор» Київщини Віра Ульянченко на спеціальній нараді, присвяченій проектуванню дороги.
Першу об’їзну дорогу так і не добудували — не врахували швидкості розростання міста, і вона загубилася у кварталах «спальних» новобудов. Нову дорогу будуватимуть на більшій відстані. Згідно з уже затвердженим планом, вона пройде по лінії Вишгород—Микуличі—Березівка—Новосілки—Глеваха—Українка—Бориспіль—Бровари, із протилежного від Києва боку цих міст (окрім прибережної Українки, на північ від якої збудують міст через Дніпро, ще один міст зведуть на північ від Вишгорода). Загальна протяжність нової об’їзної буде 211 кілометрів. З них лише 30 відсотків пролягатиме по шляхах, що вже існують, решту дороги прокладуть з нуля. Вартість будівництва зараз оцінюють у 25,3 мільярда гривень. «Це національний проект, — переконана Віра Ульянченко. — Ми вже мали розмову з Президентом, аби дати доручення Кабінету Міністрів з тим, щоб створити спеціальну агенцію, окремий орган, який би координував будівництво дороги». Проект настільки масштабний, що дорогу поділили на дев’ять ділянок будівництва, які проектуються окремо. Зараз проведено тендери на проектування семи ділянок. Проектні роботи мають завершитися лише в грудні наступного року. Коли ж почнеться саме будівництво, Віра Іванівна прогнозувати поки що утримується.
«Це перша дорога, яку ми будуватимемо в нових умовах, коли нам доведеться прокладати її через землі, які є зараз у приватній власності, — каже пані «губернатор». — Раніше, за СРСР, земля просто відводилася і починалося будівництво. Тепер же нам доведеться все пояснювати людям, пройти через громадські слухання». Аби легше було домовлятися із власниками землі, облрада ініціює у Верховній Раді прийняття Закону «Про суспільне вилучення землі». Незабаром відбудеться низка нарад по районних, міських та сільських радах, по території яких пройде дорога, після чого почнеться збір даних і власне «демаркація» майбутньої об’їзної на місцевості.
«Ми повинні врахувати досвід інших міст, зокрема Будапешта, де вся інфраструктура, склади, логістичні центри розміщені за кільцевою дорогою. Територія ж у межах дороги вже належатиме фактично до міста Києва, хоча формально — до області», — наголосила пані Ульянченко.
Нагадаємо, Київська міська державна адміністрація планує збудувати шість логістичних центрів на безпосередніх виїздах з міста, аби великі вантажі затримувалися там, а до Києва потрапляли дрібнішими партіями. У рамках цієї програми планується також будівництво великих заміських стоянок.