Останнім часом до Національного банку України почастішали звернення від громадян України щодо незадовільного обслуговування їхніх відкритих карткових рахунків у банках. У зв’язку з цим Національний банк України рекомендує громадянам бути особливо уважними під час укладення договору про отримання платіжних карток.
Банкемітент зобов’язаний ознайомити клієнта з умовами одержання платіжної картки, переліком необхідних документів, тарифами на обслуговування та правилами користування платіжною карткою. Ця інформація має бути викладена в дохідливій формі, розміщуватися в доступному для клієнта місці, а також надаватися — в письмовій або електронній формі клієнту чи його довіреній особі на його вимогу.
Спірні питання між банком та клієнтом вирішуються згідно з договором, а в разі незгоди — у судовому порядку.
Звертаємо увагу держателів платіжних карток на такі правила та вимоги користування ними, яких обов’язково слід дотримуватися.
1. Запам’ятати ПІНкод, а в разі неможливості — зберігати його в недоступному для сторонніх осіб місці, не тримати його разом із платіжною карткою або в гаманці.
2. Періодично, принаймні раз на місяць, або за наявності такої можливості, здійснювати перевірки стану карткового рахунку.
3. Не передавати платіжні картки для користування будькому, у тому числі своїм родичам та знайомим.
4. Не передавати платіжні картки для проведення операцій іншим особам. Будьякі операції необхідно проводити самостійно, щоб уникнути можливого копіювання інформації сторонніми особами (під час проведення безготівкових розрахунків у торговельносервісних мережах, у готелях, на АЗС тощо).
5. Пам’ятати (або мати змогу в будьякий час знайти) номери телефонів банкуемітента платіжної картки для забезпечення термінового повідомлення цього банку про втрату/крадіжку платіжної картки та включення її до стоплиста.
6. Пам’ятати номер платіжної картки та особистий пароль (ключове слово) для перевірки стану рахунку і блокування платіжної картки в разі потреби.
7. Питання щодо обслуговування платіжної картки (незалежно від місця виникнення проблеми) необхідно вирішувати з банкомемітентом платіжної картки на підставі укладеного з ним договору.
8. За неможливості вирішення проблем, які пов’язані з операціями за картковим рахунком, з банком, маєте право звернутися до суду.
9. У випадках пограбувань (викрадення коштів із вашого карткового рахунку з невідомих вам причин) чи інших форсмажорних обставин, пов’язаних із втратою платіжної картки, ви маєте повідомити правоохоронні органи, а також банкемітент для включення картки до стоплиста.
10. У разі неналежного обслуговування вашого карткового рахунку ви маєте право обрати будьякий інший банк.
11. Не повідомляти за допомогою телефона, засобів електронної пошти або мережі інтернет секретних ПІНкодів і номерів платіжних карток невідомим особам.
Пресслужба Національного банку України