На початку тижня Департамент ДАІ МВС відрапортував: високопосадовці України здали всі 226 спеціальних номерних знаків для службових машин. Останніми з «козирними» номерами розпрощалися Уповноважений ВР з прав людини, хтось з віцепрем’єрів, голови Адміністративного суду та Національного депозитарію України. Втім, чи вирішить це проблему порушення правил дорожнього руху водіями високопосадовців? Чи всі круті номери здані?
Експерти відзначають, що ініціативу Президента щодо ліквідації спецномерів варто розвинути і продовжити. Адже перший день роботи Верховної Ради шостого скликання вже засвідчив: народні обранці попередніх скликань, що знову потрапили до парламенту, не збираються розлучатися з престижними й фактично недоторканними номерами з індексом «ВР», які не охопив указ глави держави. Та й як можна було охопити, якщо у самому Департаменті ДАІ зазначають, що подібної серії вже не існує. Щоправда, «даішники» не збираються вилучати скасоване: мовляв, не маємо права, це приватна власність.
Це стосується й чималої кількості елітних номерів індексу АА, ОО тощо, які також негласно є недоторканними для інспекторів ДАІ. Машини з такими номерами мало хто наважиться зупинити. До речі, особиста «ТойотаАвалон» одіозного заступника міністра внутрішніх справ Сергія Попкова, яка 15 листопада на перетині вулиць Кутузова та Цитадельної у Печерському районі столиці збила 18річну киянку, також має елітні номери (АА 0077 ІІ). Дівчина досі перебуває у відділі інтенсивної терапії в лікарні швидкої допомоги, її неможливо нікуди транспортувати і лікарі не можуть робити жодних прогнозів щодо стабілізації її стану, а пан Попков бідкається, що його водій ніяк не встановить контакт з батьками постраждалої, щоб компенсувати витрати на лікування, і не забуває наголосити, що ні його, ні його сина в машині не було. Тільки водій, який, щоправда, має керувати службовими автівками МВС, а не приватними іномарками керманичів відомства.
Слід зауважити, що, вилучивши всі 226 гербових номерів високопосадовців, «даішники» пустили на металобрухт не лише їх — загалом, майже 400 «жерстянок» спецномерів у присутності начальника Департаменту ДАІ Олексія Калинського днями порізали на верстаті і перетворили на металобрухт на території столичного МРЕВ5. «Вижив» лише номерний знак «222», який так і не було закріплено за жодним високопосадовцем. Тож його буде передано у Музей МВС. За словами генерала Калинського, тим самим «МВС відзвітувало перед Президентом України, Кабінетом Міністрів про стовідсоткове виконання указу».
Звідки надлишок жерсті? Виявляється, було знищено ще 175 номерів, які видавали народним депутатам попередніх скликань, Кабінету Міністрів та були анульовані відповідним наказом МВС у 2005 році. Тобто йдеться про серії «ВР» та «КМ». Але їхні власники розпрощалися з номерами, як і з посадою та статусом з певних причин, чого не скажеш про їхніх більш удачливих колег: які й до ВР знову потрапили, й посади в уряді ще зберігають. От і у «силового» віцепрем’єра Олександра Кузьмука журналісти днями поцікавилися: чи не є особливим номер з індексом «КМ» (Кабінет Міністрів) на тому «Мерседесі», на якому він приїхав на колегію до МВС?
«КМ» для мене — це Київський МРЕВ», — відрізав генерал армії і додав, що надалі «номери будуть для всіх однакові», але дещо не втримався. — Кількість знятих керівників з посад чи прилюдне різання спеціальних номерів не вирішить безпеки українських громадян на дорогах — проблема має державний характер».
Виявляється, уряд, слідом за Президентом і за його вказівкою, вже розгорнув активну роботу над розробкою загальнодержавної програми покращення безпеки дорожнього руху. Йдеться, перш за все, про взаємодію ДАІ з органами місцевого самоврядування — вже у грудні в усіх регіонах на рівні облдержадміністрацій мають відбутися колегії, на яких повинні бути окреслені і чітко сконцентровані питання взаємодії органів місцевої влади, ДАІ, дорожніх служб, медичних закладів з урахуванням особливості місцевості в питанні безпеки дорожнього руху.
А поки що, за даними в.о. міністра внутрішніх справ Михайла Корнієнка, лише за десять місяців цього року, порівняно з відповідним періодом 2006 року, кількість ДТП зросла на чверть. Причини — слабкий контроль за ситуацією на дорогах з боку ДАІ, «зламані» старі підходи до роботи, а також нові, які «не так швидко набирають обертів».