«Холодним душем» виявилася для керівництва Державтоінспекції МВС участь Президента Віктора Ющенка у міжвідомчій нараді щодо стану справ у сфері безпеки дорожнього руху. Статистика засвідчує, що лише цього року на дорогах загинуло 7 тисяч людей (!), а за п’ять років — 35 тисяч (якщо порівнювати зі світовими показниками, Україна на сотню ДТП втрачає у вісім разів більше людей). Глава держави особисто навів невтішну статистику по кожній області й відтак дав присутнім керівникам облуправлінь ДАІ лише сім днів для пояснень, звітів та виправлення існуючих проблем.
«Це оцінка вашої роботи, ви працюєте бездарно і непрофесійно! — наголошує Президент і вимагає від в.о. міністра внутрішніх справ Михайла Корнієнка дати персональну оцінку діяльності «кожного керівника ДАІ, по кожному регіону» вже на найближчій колегії МВС. — Нам потрібно змінити частину людей, які, як показує час, не здатні виконувати свої обов’язки, відмежувати тих, що загрузли у хабарництві».
Окремо про хабарництво. На думку Віктора Ющенка, саме через цю гостру проблему рівень довіри до ДАІ у населення дуже низький, тоді як рівень корупційності «даішників» лишається високим. А це й участь ДАІ у незаконній реєстрації авто, й розкрадання державних коштів службами «Укравтодору» (не без участі «сержанта Петренка») тощо.
Конкретний приклад: на Луганщині припинено діяльність організованого злочинного угруповання «Футболіст», до складу якого входило четверо співробітників ДАІ. Пояснення керівника Луганського облуправління ДАІ виявилися непереконливими. «Ви в цьому угрупованні були? Державною мовою, будь ласка, говоріть зі мною! Не знаю, чи орден вам давати, чи з роботи виганяти», — зауважив Президент після цих генеральських виправдовувань.
Глава держави вимагає конкретних дій і планує підписати указ, спрямований на підвищення безпеки дорожнього руху. Він знову наголошує на необхідності посилення відповідальності за порушення правил дорожнього руху, адже штрафи в Україні — одні з найменших не лише на пострадянському просторі, а й у світі. Якщо в Росії середній штраф становить 360 євро, в Польщі — 1400 євро, то в нас — лише 40! Президент вимагає і вироблення нової політики реєстрації транспорту, в тому числі й того, що приходить із–за кордону, підвищення освітнього рівня громадян щодо етики поведінки на дорогах, а також знання правил ще зі шкільного віку.
У свою чергу, в.о. міністра Корнієнко лише змушений був погодитись із тим, що «система отримання водійських прав сьогодні фактично поставлена на комерційний потік і досягла практично стовідсоткового рівня отримання посвідчень водія особами, які виявили бажання їх отримати».
І наостанок. Віктор Ющенко дав лише три місяці «Укравтодору» та ДАІ для ремонту проблемних ділянок доріг, на які, за статистикою, припадає найбільша кількість ДТП. За даними Президента, в Україні є 4162 пункти, де спостерігається найбільша концентрація аварій. Я даю три місяці, щоб із цієї цифри був нуль. Не може на українських дорогах роками висіти знак: «Небезпечна ділянка». Лише кілька днів! Бо це призводить до смертей людей, і з цим не можна миритися», — переконаний Президент.