Сьогодні у світі всі успішні авіаційні програми реалізуються на основі широкої міжнародної кооперації. Таких прикладів можна багато навести. У цьому контексті дивним виглядає інформація, розповсюджена у вітчизняних ЗМІ і підтримана деякими посадовими особами держави, про те, нібито передача проектно–конструкторської документації на серійний випуск новітнього пасажирського лайнера Ан–148 у Росію, на Воронезьке акціонерне літакобудувальне товариство, позбавить Україну значної частини доходів і стане гальмом для виробництва цього літака на наших теренах.
Фахівці АНТК переконані, що програму випуску Ан–148 можна втілити в життя лише за умови ефективної співпраці з виробничими підприємствами України і Росії, а також іншими 12 країнами– учасницями цього проекту. Саме така співпраця відкриває перспективи виходу літака як на внутрішній ринок, так і на ринки інших країн.
За умови повної реалізації цього проекту вітчизняні підприємства отримають доход майже 1 млрд. доларів США, надходження до всіх рівнів державного бюджету становитимуть 300 млн. доларів США. Крім того, на наших підприємствах буде створено майже 11 тисяч робочих місць.
Щодо передачі документації на серійне виробництво, то, як пояснили кореспонденту «УМ» на підприємстві, вона відбулася відповідно до чинного законодавства України, підписаних і уточнених угод між урядами України і Росії (1997 рік та 2003 рік), а також на основі договору про інжинірингові послуги з поставок виробництва цього літака між АНТК та Воронезьким підприємством.
Віталій ЮРКІВ