З першого січня нового року знову подорожчає преса. Але найголовніше, що самі видавці, журналісти та редактори не отримають з того ні копійки — ціни піднімає монополіст на ринку періодичних видань — «Укрпошта». Причому одним–єдиним наказом — і без жодного узгодження чи попереднього обговорення.
Наказ про підвищення цін на послуги поштовиків було зареєстровано у Мін’юсті ще у перших числах жовтня. Цікаво, що «Укрпошта», яка любить активно популяризувати у масах кожен свій крок, у цьому випадку скромно мовчала. Тривогу підняли редактори видань, які були змушені укладати угоду з поштовим монополістом на зовсім інших умовах, ніж було до того. Таким чином, хоча наказ №1136/14403 де–юре мав почати діяти тільки з нового року, але де–факто його було впроваджено в життя на півтора місяця швидше.
Ціни на доставку газет і журналів зросли більше, ніж наполовину. Доведеться платити більше і за оформлення передплатного абоненемента. Люди, які звикли передплачувати і читати пресу, тепер будуть змушені платити більше. Генеральний директор Асоціації видавців періодичної преси Олексій Погорєлов зауважує, що їхня організація заздалегідь надіслала зв’язківцям свої пропозиції та зауваження до ідеї стрімкого підвищення цін. Утім жодного відгуку від керівництва «Укрпошти» члени асоціації не дочекалися. Понад це, володіючи правом монополіста, поштове відомство навіть не бажає опускатися до дискусії із видавцями. І більшість редакцій про черговий сюрприз від «Укрпошти» довідалася з передплатних каталогів.
Самі ж поштовики кажуть: без подорожчання вони працювати не зможуть! Адже нинішні ціни на доставку преси існують ще з 2002 року. За цей час подорожчала електроенергія, стали більшими зарплати, дорожче обходиться перевезення пошти. Опоненти, у тому числі Національна спілка журналістів, натякають, що монополіст, не відчуваючи конкуренції, не надто прагне надавати якісні та недорогі послуги. Адже значно легше не оптимізувати власні витрати та структуру підприємства, а «вийти» на своїх людей в уряді та домогтися прийнятних для себе цифр. Утім «Укрпошта» — це стратегічна організація, яка виконує важливу для держави функцію — інформує населення та забезпечує зв’язок. І нині, коли ІТ–технології у глибинці ще не розвинені, потреба в якісних та доступних послугах зв’язківців є нагальною. Ідея Національної спілки журналістів — провести всеукраїнський аудит «Укрпошти»: виявити слабкі місця та примусити поштарів працювати ефективніше.
...Цікаво, що підвищення цін на послуги ніяк не пов’язане з якістю роботи поштарів. Жодної залежності, навіть усних обіцянок від керівників «Укрпошти» ми не почули. А тим часом редакція «України молодої» отримала черговий лист від нашого читача з Борисполя Володимира Фесенка. Людині хронічно не носять газету, яку вона передплатила! Автор цих рядків особисто їздив до цього районного центру, отримав усні запевнення від районних керівників поштового відомства, що надалі жодних проблем із доставкою цей читач не матиме. А через два місяці він написав — газету доставляють ще гірше, ніж було. Шкода лише, що подібних жертв необов’язковості поштарів дуже багато, і у нас, на жаль, не вистачає журналістів, аби регулярно, що два місяці, об’їжджали всі районні вузли зв’язку.