Подією вчорашнього духовного життя столиці стало освячення іконостасу в церкві Різдва Христового, що на Подолі. Цей храм на перехресті Володимирського та Боричевого узвозів відомий тим, що у 1861 році в ньому відспівували Тараса Шевченка на його довгому останньому шляху від Петербурга до Канева. Свого часу церква слугувала своєрідним знаком, що сигналізував про наближення до Києва, оскільки її баня візуально означала початок міста, ввів у історичний екскурс київський мер Олександр Омельченко, головний гість на вчорашньому урочистому освяченні іконостасу. Мурована церква Різдва Христового була збудована у 1814 році за проектом архітектора Андрія Меленського. Але як і багато культових споруд золотоверхого Києва, він був знищений у тридцяті роки минулого, атеїстичного, століття.
«Ідея відновлення храму виникла напередодні святкування 2000-ліття Різдва Христового, бо виявилося, що у Києві немає жодного храму, присвяченого цій знаменній події, крім цього, зруйнованого», — розповів Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет. Перед тим, як перейти до основного дійства освячення, заради якого на Поштову площу з'їхалися представники міської влади та близько сотні киян, він наголосив, що відновлення будівлі — це перемога добра над злом, правди над кривдою. І хоча до офіційного відкриття та освячення храму, за словами президента корпорації «Укрреставрація» Миколи Орленка, залишилося ще майже півтора року, зовні він виглядає цілком закінченим: встановлено два золоті хрести, а нещодавно пофарбовані стіни радують свіжим жовтим кольором. Усередині, куди вчора спершу пустили духовних осіб та міських достойників, відразу впадає в око високий, ледве не до стелі, іконостас. Позаяк більше нічого в церкві немає — ні розписів, ні ікон на стінах. Та й в самому іконостасі, виконаному в надто яскравому кольорі, не вистачає багатьох образів, хоча це справа наживна. Вже вчора Олександр Омельченко подарував церкві дві ікони — пресвятої Богородиці та Ісуса Христа — від імені влади, міста та християн. Два роки тому на свято Різдва київський мер заклав на місці новобудови капсулу. Тепер, на Водохреще, новозбудований храм Різдва Христового він назвав відновленням історичної справедливості та «духовним мостом між Верхнім містом та Подолом», оскільки «перші християнські храми будувалися на Подолі».
Щоправда, будівництво нової церкви певний час було предметом бурхливої полеміки між прихильниками та противниками проекту. Опоненти вказували на несприятливість місця для культової споруди: з одного боку — насичена транспортна розв'язка, з іншого — урбаністичний склопакетний «МакДональдс» з вічним запахом смаженого. Проте, незважаючи на голоси протестів, кияни скоро матимуть повноцінну церкву для задоволення своїх духовних потреб. При цьому важко не погодитися зi словами патріарха Філарета: «Ми відбудовуємо храми не тільки для того, щоб прикрасити наше місто, а й для того, щоб відродити міцний духовний фундамент, без якого не може існувати незалежна держава Україна».