До чого докотилося це «каміння»

26.09.2007
До чого докотилося це «каміння»

«Роллінги»: добре розкручений бренд заробляє сам на себе.

Американський тижневик «Форбс», відомий укладанням списків найбагатших осіб у різних сферах діяльності, подав список рок–музикантів із найбільшими прибутками. На вершині списку «Форбс» перебуває британська рок–команда «Роллінг Стоунз» («Каміння, що котиться») з 88 млн. доларів, які були зароблені в період з червня 2006 по червень 2007 року (саме за цей період складався цьогорічний список). А загалом «Роллінг Стоунз» концертували два роки поспіль у рамках промоції їхнього останнього альбому The Bigger Bang і заробили впродовж цього концертного супермарафону 437 млн. доларів, що є абсолютним рекордом в історії рок–музики. Така вже специфіка сучасної популярної музики, що артисти заробляють головним чином за рахунок концертів, бо прибутки від продажу альбомів у часи, коли все можна скачати з інтернету чи переписати без втрати якості в знайомих чи друзів, стають все менші.

 

Можна також отримувати великі доходи, якщо з розумом вкласти перші зароблені на музиці мільйони в прибуткові підприємства. Прикладом цього є чорношкірий магнат у галузі музики хіп–хоп Jay–Z, засновник та директор провідної видавничої фірми музики цього жанру Def Jam Records, який за вказаний період заробив 83 млн. доларів. Щоправда, невідомо, від якого виду діяльності більше: музики чи мережі прибуткових спортивних барів і баскетбольної команди «Нью–Джерсі Нетс», власником яких він є?

У цьогорічних музично–баксових перегонах на третьому місці з 77 млн. доларів фінішувала 49–річна «дівчина» Мадонна. Вони були зароблені головним чином під час світового турне Confessions («Сповіді») та завдяки співпраці із шведською мережею магазинів одягу H+M. Музичний продюсер із Лос–Анджелеса та відомий фахівець у галузі музичної індустрії Кріс Касл передбачає, що в найближчі роки «Роллінги» та Мадонна залишаться світовими лідерами за заробітками, оскільки менеджмент їхніх «музичних фабрик» є бездоганним, і їм буде допомагати магія їхніх легендарних імен: добре розкручений бренд надалі заробляє сам на себе.

Четверту і п’яту сходинки посіли відповідно з 67 і 53 млн. доларів Джон Бон Джові та Елтон Джон, які також є живим доказом того, що на (фінансовий) успіх потрібно працювати роками. Ще однією, і останньою, жінкою списку є Селін Діон, яка зі своїми заробленими за рік 45 млн. доларів розташувалася на шостій сходинці. Провідна канадська співачка відпрацювала їх на концертах у казино Лас–Вегаса. Але немала «копієчка» капнула за останній альбом Taking Chances та від парфумів і біжутерії, які продаються під фірмовим знаком «Селін Діон». На сьомому щаблі списку розташувався з 37 млн. доларів маловідомий у наших краях співак Тім Маккроу. А добре відомий у нас, завдяки скандальній поведінці та концерту в Києві, репер 50 Cent освоїв восьму сходинку з 33 млн. доларів. У попередні роки ірландській групі U2 доводилося і очолювати подібні списки «Форбс», і потрапляти до першої трійки, але останнім часом її лідер Боно так перейнявся політикою, що дещо забув про музику. Тож U2 з 30 млн. доларів за рік посіли лише дев’яту позицію. Чорношкірий співак та продюсер реп музики Шон (Пі Дідді) Комбс замикає першу десятку з 23 млн. доларів. І щоб вже остаточно сформувати рейтинг музикантів, які за річний період заробили не менше 20 млн. доларів, укладачі списку додали 11–у позицію, на якій з 20 млн. доларів і розташувався наймолодший із музичних багатіїв — співак Джастін Тімберлейк. Він заробив їх, головним чином, від продажу дуже вдалого другого сольного альбому.