«Ні» гучним вихлопам. На захист тиші продовжують ставати територіальні громади на Рівненщині

30.07.2025
Минулого тижня виконком Здолбунівської міської ради одностайно підтримав рішення про обмеження руху транспорту з гучними вихлопними системами без шумопоглиначів.
 
Найбільше ж «видають децибел» і тим самим спричиняють дискомфорт для жителів громади мотоциклісти.
 
Мовляв, надто в нічний час на нестерпне ревіння мотоциклетних моторів болісно реагують діти, літні люди і ветерани війни, позаяк воно на слух сприймається як зловісний політ шахедів.
 
Виконком звернувся до поліції з проханням посилити контроль за транспортом без глушників і вживати відповідних заходів, повідомив на своїй сторінці в телеграм міський голова Владислав Сухляк.
 
Раніше подібні  мотоциклетні обмеження запровадили в Сарнах, Гощі і Демидівці. У селищі Гоща, приміром, ще три роки тому, прямо порекомендувавши при цьому поліції вилучати мотоцикли без глушників і відправляти їх на штрафмайданчик до кінця воєнного стану.
 
Аналогічну заборону в липні 2022 року своїм рішенням ухвалила Рада оборони Рівненської області.
 
Проте до вилучення дратівливих «дирчиків» у місцевого населення справа так і не дійшла. У патрульній поліції розвели руками, мовляв, усі ці слушні рішення мають винятково рекомендаційний характер, не є нормативно-правовим актом, який передбачав би юридичну відповідальність.
 
А ще не існує механізму перевірки або фіксації цього порушення, адже поліцейські, згідно із Законом України «Про Національну поліцію», не наділені повноваженнями на перевірку технічного стану вихлопної системи транспортного засобу.
 
Отож сподівання у тутешніх громадах — лише на дієву реакцію вітчизняних законодавців. А ті допоки не поспішають. Щоправда, 4 серпня 2023 року у Верховній Раді вони «народили» законопроєкт №9564, яким передбачено штрафи за використання транспорту без глушників, посилення контролю за шумовим навантаженням у містах, право поліції на законне вилучення техніки порушників, а також адміністративну відповідальність за небезпечну, агресивну їзду, особливо у вечірній і нічний час. 
 
Але у підсумку «тихий» документ пройшов тільки перше читання.
 
Олександр КОНДРАТЮК